آئین نمادین استقبال از آزادگان دفاع مقدس با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان،سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح،معاون سیاسی امنیتی استاندار،مشاور امور ایثارگران استاندار و جمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی در شهر سی سخت برگزار شد.

به گزارش آماج خبر، پارسائیان نژاد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از استقبال گرم مردم،آزادگان و همچنین عوامل، نهادها و ادارات که در برگزاری هرچه بهتر این برنامه تلاش کردند، گفت: قریب به چهار ماه بنیاد شهید توفیق خدمت دارم انصافا قشر شریف آزادگان ما کمترین مراجعه در بنیاد را داشتند و اگر مراجعه داشتند جهت عرض خدا قوت بود به خادمان خودشان. این قشر در استان ما مایهٔ افتخار مباهات جامعه ایثارگری هستند.

وی افزود: من بعنوان عضو کوچکی از این جامعه عزیز ایثارگران به خودم میبالم که خادم این اقشارم. در استان ما ۳۱۸ آزاده سرافراز داریم ۳۱۵عزیزان پرونده شان در این استان حضور دارد و سی و دو نفر از آزادگان ما دار فانی را وداع گفتند دو نفر از این آزادگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی بیان داشت:آ مار جامعه هدف بنیاد شهید هشتاد هزار و هفتصدو شانزده نفر که شامل خانواده های شهدا، والدین، خواهران، برادران، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان که مشمول خدمات بنیاد شهید هستند، هزارو هشتصد و دو شهید داریم مهمترین موضوع توجه به سلامت این عزیزان هست.

پارسیان نژاد در ادامه گفت: باید به جد عرض کنم مهمترین اولویت مشکلات جامعه ایثارگران به ویژه آزادگان مسئله اشتغال فرزندان این عزیزان هست ما در سال های گذشته با تبعیض و نگاه قومی قبیله ای خیلی از جاها در حق جامعه ایثارگری باعث مشکلات فراوانی شد. الان به لطف الهی با دعای خیر عزیزان با حضور جناب دکتر احمد زاده و مجموعه معاونین و جناب هاشمی مهر، نماینگان فرماندار واقعا تلاش میکنند برای حل مشکلات جامعه ایثارگران انتظار جامعه شهدا این است که در گلزار ها بیشتر رسیدگی شود.

 

در ادامه سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح ضمن تقدیر و تشکراز زحمات فرماندار محترم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ،معاون سیاسی استاندار و امام جمعه محترم شهرستان دنا و همچنین حضور آزادگان و مردم گفت:مناسبت آزادی آزادگان ما که مقارن شده با ایام سوگواری محرم قرابت بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: همه رزمندگان ما الگو و تفکرشان برگرفته ازایام محرم و عاشورای حسینی است. عاشورا سراسر ویژگی های بی بدیلی است.

وی بیان داشت:از ایثار،  وفا، عشق، آزادگی چیزی که ما همیشه به آن نیاز داریم، یکی ولایت و دیگری بزرگترین درس عاشورا یعنی  ولایت مداری است.

خرمدل بیان داشت: هشت سال مقاومت کردیم ثمره این مقاومت باعث شده تفکر ولایی و جمهوری اسلامی از دریای سرخ تا دریای مدیترانه طنین انداز شود.

فرمانده سپاه استان گفت: قریب چهل سال ما تحریم هستیم که اگر در هر کشوری بود از پا در می آمد، اما با صبر زینبی مردم سر بلندیم و امروز محتاج کسی نیستیم. ماهواره پرتاب میکنیم. کشور های دیگر از ما درخواست پهپاد میکنند، در حوزه پزشکی هم خیلی جلو هستیم.

وی تصریح کرد: درست است که در بحث معیشت مشکلاتی داشتیم که اگر مسئولین گوش به فرمان ولایت داشتند این مشکلات پیش نمی آمد.

لازم به ذکر است این برنامه به صورت نمادین با اجرای آئین استقبال از آزادگان دفاع مقدس، تئاتر توسط خود آزادگان،کوه پیمایی و… به مدت دو شبانه روز در حال برگزاری است.

   

 

  • نویسنده : صادق آبدار