استاندار ایلام گفت: آبرسانی به ۲۰۳ روستای استان با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح جمعه در ادامه سفر به شهرستان دهلران، از طرح آبرسانی بخش زرین آباد بازدید کرد.

وی در بازدید از این طرح گفت: یکی از اتفاقات خوب در دولت سیزدهم در حوزه تامین آب و انرژی بوده است که توسط وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌شود و انقلابی در حوزه احداث مخازن آب و خط توزیع آب رخ داده است.

استاندار ایلام اظهار کرد: در همین زمینه تعداد ۱۲۸ روستای فاقد آب استان با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی بسیج سپاه امیرالمؤمنین (ع) واگذار و این تعداد از این نعمت الهی بهره مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده تعداد روستاهای هدف آبرسانی از ۱۲۸ روستا به ۲۰۳ روستا در کل استان ارتقا و اعتبار ۵۰۷ میلیاردی این طرح به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای استان ایلام ارتقا یافته است.

بهرام نیا افزود: اجرای این پروژه اتفاق خوبی را در تأمین آب این روستاها رقم می‌زند و در مجموع استان ایلام با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی سطح کشوری جزو استان‌های برتر است.

استاندار ایلام همچنین گفت: علاوه بر این حدود ۸ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به منظور اجرای مأموریت‌های بسیج سازندگی در حوزه عمرانی و جهادی به بسیج سازندگی اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات هزینه شده در حوزه آبرسانی در بخش زرین آباد ۳۷ میلیارد تومان است و تلاش می‌شود این طرح با تزریق کامل اعتبارات تا تابستان ۱۴۰۲ نهایی شود.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : مهر