استاندار بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های آبرسانی با تلاش جهادی و انقلابی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی وضعیت تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای نوار ساحلی تنگستان بهبود یافت.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ احمد محمدی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی، سرمایه‌گذاری و تولیدی از افتتاح و آغاز عملیات ۱۱۳ طرح بزرگ، متوسط و کوچک در شهرها و روستاهای تنگستان خبر داد و اظهار داشت: در اجرا این طرح‌ها یک‌هزار و ۸۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی به پروژه‌های مهم در تنگستان پرداخت و بیان کرد: آغاز ساخت یک‌هزار واحد مسکونی روستایی در تنگستان یکی از پروژه‌های مهم است که در راستای مقاوم‌سازی منزل و آسفالت معابر روستایی، تنگستان از ظرفیت بهتری برخوردار است.
استاندار بوشهر پرورش شترمرغ در روستای چاهپیر تنگستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: طرح پرورش شترمرغ که ظرفیت آن ۳۰۰ راس بود با اجرا طرح توسعه آن ظرفیت آن به پرورش ۴ هزار و ۳۰۰ راس شتر مرغ افزایش می‌یابد.
محمدی‌زاده سد باهوش را یکی از طرح‌های مهم در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: سد باهوش از پروژه‌های مهم استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن آغاز شد که نقش مهمی در آبرسانی به نخیلات و اراضی کشاورزی تنگستان دارد.
وی افتتاح طرح‌های عمران شهری در اهرم تنگستان را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: ساختمان شهرداری اهرم با زیربنا یک‌هزار و ۳۴۲ متر مربع با ۸٫۵ میلیارد تومان، چمن مصنوعی و طرح‌های عمران شهری مختلفی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار بوشهر تأسیسات آبرسانی دلوار و روستاهای نوار ساحلی تنگستان را از دیگر طرح‌ها دانست و بیان کرد: با بهره‌برداری از مخزن ذخیره آب دلوار به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب وضعیت تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای نوار ساحلی تنگستان بهبود یافت.
محمدی‌زاده افزود: با افتتاح این پروژه علاوه بر دلوار ۱۶ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی