اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو به میزبانی دانشگاه لومونوسف مسکو آغاز شد.

به گزارش آماج خبر؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با سخنرانی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور و همچنین سخنرانی دکتر ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

 

آندری فورسنکو دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، والری نیکولایویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه و الکسی یوریویچ ددوف سفیر تام‌الاختیار روسیه در ایران و همچنین دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

 

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی شده و دبیرخانه این اجلاس از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است.

 

در جریان این اجلاس، نشست تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک و همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار می‌شود.

  • نویسنده : نرگس حیدری