مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در بندر بوشهر طرح‌های متعددی با سرعت قابل قبول در حال اجرا است و در این زمینه به زودی تعمیرات اساسی انبار‌های سرپوشیده آغاز می‌شود.

به گزارش آماج خبر؛ محمد شکیبی نسب گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر سالانه هفت میلیون تن و ۳۲۰ هزار تی. ایی. یو کانتینر است که چنین ظرفیتی شرایط لازم را برای فعالیت تجار و بازرگانان در بندر بوشهر فراهم کرده است.

 

وی بیان کرد: همچنین نزدیک به ۳۱ هزارمترمربع انبار سرپوشیده در بندر بوشهر وجود دارد که از ماه آینده تعمیرات اساسی آن‌ها عملیاتی می‌شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: طرح توسعه بندر بوشهردر مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که در این زمینه پروژه‎ش های ارزشمندی همچون جاده در دسترس و تاسیسات زیربنایی با روندی مطلوب در دست احداث است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در این مجتمع همچنین ۳۰۰ متراسکله با قابلیت پذیرش کشتی‎های ۵۰ هزار تنی احداث شده است که تحقق این مهم در گرو افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر است.

 

شکیبی نسب عنوان کرد: در پس کرانه مجتمع بندری نگین نیز ساخت پایانه کانتینری تدارک دیده شده که در صورت نیاز به ظرفیت جدید احداث این پروژه آغاز می ‎شود.

 

وی اظهار داشت: مساحت مجتمع بندری نگین ۵۱۰ هکتار است که تمام طرح‌های آتی توسعه بندر بوشهر در این محدوده اجرا خواهد شد.

 

شکیبی نسب ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بندر بوشهر در عملکرد کانتینری شاهد رشد ۵۱ درصدی بوده است.

 

وی بیان کرد: بندر بوشهر قطب واردات میوه کشور است به نحوی که از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون تمام موز‌های وارداتی کشور از بندر بوشهر وارد کشور شده است.

 

شکیبی نسب تصریح کرد: بوشهر همچنین تنها بندر کشور از حیث برخورداری از سردخانه ۵ هزار تنی مستقر در محدوده بندر است که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

 

وی افزود: این استان به لحاظ تعدد بنادر تجاری در کل استان‌های جنوبی تنها استان برخوردار از ۱۱ بندر تجاری است و بیشترین بنادر کوچک کشور نیز در این استان واقع است.

  • نویسنده : نرگس حیدری