رییس هیات شنای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز تمرینات شناگران استان اعلام کرد: تیم هیات شنای استان اسفندماه در مسابقات کشوری جام نوروز شرکت می‌کند ولی به علت تعطیلی استخرها، این تیم ۲ ماه تمامی تمرینات خود را متوقف کرده بود.

حمیدرضا نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آماج خبر افزود: استخرهای چهارمحال و بختیاری که به علت صرفه‌جویی در مصرف گاز تعطیل شده بودند از یک هفته پیش شروع به فعالیت کردند و امیدواریم این روند تا آخر سال ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه با قطعی آب، کمبود برق و گاز نخستین مکان‌هایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند و باید فعالیت‌شان متوقف شود استخرهای اُستان هستند، ولی شاهد هستیم بخشنامه‌های شرکت گاز به صورت یکسان برای تمامی استخرهای استان‌های کشور اجرا نمی‌شود و در تهران و برخی استان‌های همجوار، در زمان تعطیلی حدود ۲ ماهه استخرهای چهارمحال و بختیاری، شاهد فعالیت آن استخرها بودیم.

وی تصریح کرد:مسابقات شنای قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف اسفندماه سالجاری در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار می‌شود و این در حالی است که شناگران استان حدود ۲ ماه نتوانستند تمرین کنند و همه تمریناتشان تعطیل شد ولی رقبایشان در سایر اُستان‌های کشور مشغول به تمرین بودند.

رییس هیات شنای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به روند افزایش دما، استخرهای استان بازگشایی شده‌اند و شناگران اُستان از ۲۳ بهمن‌ماه تمرینات خود را شروع کردند ولی از آنجا که هیات شنای استان استخر اداره کل ورزش و جوانان را در اختیار ندارد تمرینات تیم شنای استان تنها چهار جلسه در هفته و با خرید “سانس” از استخرهای خصوصی شهرکرد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه اعزام تیم هیات شنای استان به مسابقات کشوری جام نوروز،بیش از ۳۰ میلیون تومان است که این هزینه شامل هزینه ورودی، هزینه رفت و آمد و اسکان شناگران است ولی متاسفانه تاکنون حامی مالی برای تامین آن پیدا نشده است.

نورزوی افزود: با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن بسته شدن استخرها، استخر اداره کل ورزش و جوانان که پیش از کرونا در اختیار هیات شنای چهارمحال و بختیاری بود از این هیات گرفته شد و نزدیک به چهار سال است تمام تمرینات شناگران هیات شنای استان با خرید “سانس” از استخرهای خصوصی انجام می‌شود.

رییس هیات شنای استان یادآور شد:نبود حامی مالی باعث شده شناگران عضو تیم هیات شنای استان در صورت باز بودن استخرها تنها سه تا چهار جلسه در هفته تمرین کنند ولی شناگران سایر تیم‌های اُستان‌های دیگر هفته ای ۱۲ جلسه تمرینی دارند.

وی اظهار داشت: با وجود کمبود امکانات، شناگران استان تاکنون در مسابقات برگزار شده خوش درخشیدند و شناگران چهارمحال و بختیاری در سال جاری در مسابقات منطقه‌ای که در اصفهان برگزار شد، مقام های ارزشمندی را کسب کردند.

نوروزی خاطرنشان کرد:سال گذشته نیز تیم منتخب استان که در مسابقات منطقه‌ای جنوب غرب کشور به میزبانی بوشهر برگزار شد، موفق به کسب مقام دوم تیمی شد و بی شک ارتفاع بالای اُستان زمینه پرورش ایجاد استعدادهای برتر در رشته شنا را بیش از سایر استان ها فراهم می کند.

وی تاکید کرد:امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسابقات لیگ استانی به صورت منظم برگزار شد و حتی لیگ شنای دختران نیز با حضور هشت تیم برگزار شد، در سطح شهرستان‌ها نیز مسابقات انتخابی شهرستان برای انتخاب تیم شنای هر منطقه انجام شد و در حال حاضر در شهرکرد سه تیم ، بروجن ۲ تیم و در سایر شهرستان‌های اُستان، یک تیم برای هر شهرستان فعال شده است.

نوروزی تصریح کرد:همه استخرهای اُستان تیم منتخب ندارند و برخی استخرهای تفریحی بخش خصوصی و تعدادی از استخرهای دولتی مانند استخر دانشگاه شهرکرد فاقد تیم هستند ولی در تلاش هستیم همه ۱۸ استخر اُستان دارای تیم باشند.