عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: با توجه به اینکه اختلالات روانپزشکی شیوع قابل‌ملاحظه‌ای در بین بیماری‌های طبی دارند، دومین مرحله طرح ملی سلامت روان در بوشهر اجرا می‌شود. وی بابیان اینکه در بین بیماری‌های مختلف از بین ۱۰ عامل اصلی ایجاد ناتوانی، پنج عامل آن مربوط به اختلالات روان‌پزشکی است افزود: مرحله اول طرح سلامت روان […]

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: با توجه به اینکه اختلالات روانپزشکی شیوع قابل‌ملاحظه‌ای در بین بیماری‌های طبی دارند، دومین مرحله طرح ملی سلامت روان در بوشهر اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در بین بیماری‌های مختلف از بین ۱۰ عامل اصلی ایجاد ناتوانی، پنج عامل آن مربوط به اختلالات روان‌پزشکی است افزود: مرحله اول طرح سلامت روان در سال ۱۳۹۰ انجام گرفت و نشان داد ۲۶ درصد مردم در یک سال گذشته به یک یا چند نوع اختلال مبتلا بودند.

وی افزود: با انجام این مطالعه، تصویر روشنی از تقاضای جامعه برای خدمات سلامت، شیوه اقدام مردم برای یافتن پاسخ به این تقاضا، شیوه پاسخگویی نظام ارائه خدمات به تقاضای جامعه و تناسب بار مالی تحمیل‌شده به خانواده‌ها با درآمد آن‌ها مشخص می‌شود.

خواجه ئیان گفت: این طرح توسط دو پرسشگر خانم همراه با کارت شناسایی عکس‌دار و ممهور به مهر دانشگاه علوم پزشکی در مناطق شهری و روستایی استان در حال اجراست و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

 

  • نویسنده : معصومه مذكوري
  • منبع خبر : آماج خبر