مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی در سطح شش هزار و ۴۰۰ هکتار خبر داد و گفت: در این راستا ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در مدت ۲ ماه در حوضچه‌های پرورشی رهاسازی می‌شود.

به گزارش اماج خبر، همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس ظرفیت و موقعیت‌های مهمی در بخش‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری، اقتصادی و اشتغال‌زایی فراهم کرده است.استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است و در این راستا بیش از ۷۰۷ کیلومتر ساحل در ۸ شهرستان استان بوشهر مستقر است که زمینه اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای فراهم کرده است.طرح‌های پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه‌ای و پیشرفت استان بوشهر معرفی شده که رویکرد طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر دریا محور است.

امام جمعه بوشهر اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی با رویکرد دریا پایه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید ناخالص ملی و درآمد اقتصادی در کشور نقش و جایگاه ممتاز دارد که برنامه‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا محور یکی از رویکردها است.

نماینده ولی فقیه فقیه در استان بوشهر اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای بر اساس ظرفیت سواحل خلیج‌فارس در استان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: ظرفیت سواحل در اجرا طرح‌های اقتصادی دریا محور زمینه قابل توجهی برای توسعه سرمایه‌گذاری اقتصادی فراهم کرده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری باتأکید بر توجه به اجرایی شدن طرح‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که باید با استفاده توانمندی جوانان براساس برنامه دانش‌بنیان این طرح‌ها اجرایی شود.

وی اشتغال‌زایی را یکی از ظرفیت‌های طرح‌های پرورش آبزیان از جمله میگو دانست و تأکید کرد: پرورش میگو بر اساس برنامه دانش‌بنیان ضمن اینکه نیاز جامعه فراهم می‌کند در صادرات و ایجاد اشتغال نقش مهم و موثر دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با اول اردیبهشت ماه فصل پرورش میگو در سواحل استان بوشهر آغاز شد.

علی بازدار از تولید بچه میگو برای پرورش و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی خبر داد و بیان کرد: کارگاه‌های دانش‌بنیان تولید بچه میگو در استان بوشهر امسال افزایش یافت و ۲۱ کارگاه تکثیر میگو رسید.

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های تکثیر میگو استان بوشهر توانایی تولید افزون بر ۳ میلیارد قطعه بچه میگو فراهم است تصریح کرد: نیاز امسال پرورش‌دهندگان میگو استان بوشهر ۲٫۷ میلیارد قطعه بچه میگو است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در مزارع پرورشی استان خبر داد و گفت: امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو آماده شده است که در این راستا ۲٫۷ میلیارد قطعه بچه میگو در مدت ۲ ماه در حوضچه‌های پرورشی رهاسازی می‌شود.

بازدار با اشاره به تولید ۲۸ هزار و ۱۰۰ تن میگو پرورشی در سال گذشته خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید میگو پرورشی به بیش از ۳۴ هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته ۶ هزار تن افزایش دارد.

  • نویسنده : ستایش آرخ