مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم نامه ساخت ۳۲ هنرستان منعقد شده و اکنون حدود نیمی از آنها در حال ساخت است که تعدادی از این هنرستان‌ها در جوار صنعت خواهد بود.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا ابراهیمی در جمع معاونین و مربیان پرورشی شهرستان فلاورجان، با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت یادآور شهیدان گرانقدری است که خود معلم بودند.

 

معلمان عزیز شهیدان رجایی و باهنر، تربیت دینی و واجب عینی دوران خود را توجه به آموزش و پرورش می‌دانستند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مدیران، معاونین پرورشی و مربیان به‌عنوان افسران جبهه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: ترویج مبانی قرآنی در مدارس جزو واجبات و ضرورت‌های سال تحصیلی پیش رو باید باشد.

 

اگر رفتارمان قرآنی باشد مصداق این حدیث نورانی می‌شویم: «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، با غیر زبان(با عمل)، مردم را به دین دعوت کنید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خدای سبحان برای بندگان شیوه‌نامه یا به تعبیری بخشنامه داده است: «الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُورِ» (سوره حج آیه ۴۱). دستور خدای متعال است که اقامه نماز کنید.

 

خواهش بنده از شما توجه ویژه به حوزه‌ پرورشی خصوصا نماز و مبانی قرآنی است تا بتوانیم از این دوره خطرناک عبور کنیم.

 

ابراهیمی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان ابرچالش آموزش و پرورش گفت: این مشکل ناشی از عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دهه گذشته است.

 

در دیدار اردیبهشت ماه با ولی امر مسلمین، ایشان نارضایتی خود را از عدم تحقق این سند اعلام کردند.

 

برای اجرای سند تحول بنیادین از نائب امام زمان(عج)، نمره قبولی نگرفتیم پس تکلیف بر ما سخت است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تحقق این سند، حاکم شدن تفکری بود که نه تنها قائل به سند تحول بنیادین نبودند، بلکه به سندها و قراردادهای دیگری (سند ۲۰۳۰) قائل بودند. بحمدلله امروز قرار بر اجرای سند تحول بنیادین است و دوره‌های مربوطه در حال برگزاری است و مدارس تحولی را نیز از ابتدای مهر با تعداد محدودی از مدارس اجرا خواهیم کرد.

 

مدیرکل آموزش و پررش استان، اجرای رتبه بندی را یکی از دستاوردها دانست و افزود: نگرش ایجاد شده در بین مسئولین عالی رتبه کشور این است که آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و این بسیار ارزشمندست.

 

یکی از ویژگی‌های نظام رتبه بندی این است که معلم، کارمند نیست.

 

به همت دولت و مجلس رتبه بندی اجرا شد، چراکه در دوران کرونا ثابت شد معلم هیچ جایگزینی ندارد.

 

وی با اشاره به آسیب‌های وارد شده به حوزه‌های پرورشی و آموزشی در دوران کرونا گفت: در این دوران مقوله پرورش آسیب جدی دید. همانطور که در دوران جنگ همه برای کمک و بهبودی مجروحان و مصدومان تلاش می‌کردند و به حیات آنان توجه داشتند، اکنون نیز حیات معنوی و اعتقادی دانش آموزان ما به خطر بسیار مهمی افتاده و همه باید به این عزیزان کمک کنیم.

 

ابراهیمی یکی دیگر از دستاوردها را تلاش برای سلامت و ترویج نشاط معلمان و دانش آموزان دانست و گفت: در ماه گذشته بعد از ۱۳ سال، ۱۴۳ هزار معلم در سراسر کشور در مسابقات ورزشی  فرهنگیان  شرکت کردند که اصفهان میزبان تعدادی از منتخبین این مسابقات در مرحله کشوری بود و هم اکنون نیز میزبان دانش آموزان شرکت کننده از سراسر کشور در این مسابقات هستیم.

 

وی با بیان اینکه توجه به هنرستان‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: در ماه رمضان گذشته در یک جلسه تفاهم‌نامه ساخت ۳۲ هنرستان منعقد شد و اکنون حدود نیمی از آنها در حال ساخت است که تعدادی از این هنرستان‌ها در جوار صنعت خواهد بود.

 

با آغاز به کار این هنرستان‌ها می‌توان انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان پروژه مهر را بزرگ‌ترین، فراگیرترین و مهم‌ترین پروژه کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین پیوست‌های معنوی این پروژه در اول مهرماه، هفته دفاع مقدس است. برای تجلیل و تکریم یادگاران دفاع مقدس و استفاده از روایت‌های این عزیزان برنامه‌ریزی شود.

 

ابراهیمی در پایان گفت: امیدواریم خدمت‌گزاران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و بتوانیم دانش آموزان که بهترین امانت‌ها هستند را در راستای ارزش‌ها و هویت دینی و ملی پرورش دهیم.

 

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار تعدادی از مدیران مدارس شهرستان فلاورجان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

  • نویسنده : نگین کریمی