عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد با ظرفیت ۸۷۰ صندلی با حضور مسئولان استان و کشور در بافت تاریخی یزد آغاز شد.

به گزارش  آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مسئولان و هنرمندان، عملیات عمرانی ساخت «پردیس سینمایی آسمان یزد» در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع در بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد آغاز شد.

این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت دو سال در بلوار بسیج احداث می‌شود و دارای ۶ سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است.

این پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استاندارد‌های سازه و نمایش ساخته می‌شود و علاوه بر سالن‌های سینما دارای نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه محصولات فرهنگی و فضای بازی کودکان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد گفت: این پردیس سینمایی علاوه بر خروجی و محصولی که در انتهای کار خواهد داشت، یک محیط فرهنگی و هنری برای مردم یزد است و برای حوزه هنری اهمیت راهبری دارد.

محمدمهدی دادمان با بیان اینکه این پردیس سینمایی یک اتفاق خوب در معماری ایرانی اسلامی خواهد بود، اظهار داشت: اینکه بتوانیم در بافت قدیمی یزد یک پروژه مدرن و در عین حال همگن و دارای زیست مشترک با بافت قدیمی و فرهنگ اصیل ایجاد کنیم کار پیچیده، سخت و ارزشمندی است.

وی افزود: متخصصان امر به سختی این امر اذعان دارند، اما بخش خوب این سختی در لایه‌های طراحی است که با کمک طراحان و معماران خوب یزد و کشور انجام شده است و امیدواریم به یاری خدا به بهترین نحو به سرانجام برسد و موجب سربلندی هنر انقلاب اسلامی باشد.

رئیس حوزه هنری کشور تصریح کرد: در پایان فاز دوم طرح توسعه سینما‌های حوزه هنری که هنوز بعضی از پردیس‌ها و سالن‌های آن به صورت رسمی افتتاح نشده ۲۳۰ سالن سینمایی در خدمت مردم ایران خواهد بود در حالی که این تعداد در انتهای سال ۹۸ فقط ۱۰۳ سالن بود.

وی ادامه داد: این نهاد سال گذشته با چهار اثر در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در حال حاضر دو طرح جدی در حوزه سریال‌های نمایشی در دست تولید دارد.

دادمان خاطرنشان کرد: حوزه هنری آمادگی دارد یک اثر بزرگ در حوزه سینما و هنر‌های نمایشی با محوریت قهرمان‌های انقلابی استان یزد تولید کند.

  • نویسنده : مبینا یزدانی