فرماندار مهران گفت: ۷۴ کیلومتر از جاده ایلام-مهران به صورت چهاربانده برای اربعین آماده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علی عباس شفیعی در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: ۷۴ کیلومتر جاده چهاربانده تا مرز مهران آماده بهره برداری است و در هشت کیلومتر کنجانچم به سمت مهران پیمانکار مشغول به کار است که به شکل اضطراری در ایام اوج اربعین استفاده خواهد شد.

وی گفت: آبرسانی از شهر مهران تا پایانه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بود با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به شکل ۱۰۰ در صد انجام شده و برای ۵۳ دستگاه آبسردکن با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در مسیر حرکت زوار و در پارکینگ‌ها زیرساخت‌های لازم انجام شده است.

فرماندار مهران گفت: در خصوص دسترسی مواکب و مردم به آب، برق و گاز هیچ مشکلی وجود ندارد و تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۹ درصد پیشرفت در حال انجام است و پست ۳۲ مگاواتی برق با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان به ظرفیت مهران افزوده شده است.

شفیعی عنوان کرد: برای روشنایی مناسب و پایش ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و ۱۲ کیلومتر انسداد مرزی در ضلع غربی پایانه با ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است.

شفیعی افزود: ساختمان قرارگاه اربعین برای استقرار همه دستگاه‌های امنیتی و اجرایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال تکمیل است.

به گفته فرماندار مهران محصورسازی پارکینگ اربعین، پایش تصویری، ایجاد یک مسجد، ساخت دستشویی، لاین بندی و ایجاد تجهیزات آبسردکن و… با ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

وی گفت: به پایانه برکت ۲۴ هکتار اضافه شده است که ظرفیت استقرار ۶ هزار اتوبوس در آن وجود داشته باشد و سیستم صوتی از شهر مهران تا پایانه با اعتبار یک میلیارد تومان راه اندازی شده است.

فرماندار مهران گفت: ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و اداری، زائرسرا، مدارس، ورزشگاه‌ها و… برای اسکان در ایام اربعین پایش شده و برای رفع نقص و تجهیز آنها برآوردهای لازم انجام شده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی