رئیس ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آماده‌باش دانشگاه برای مقابله با اُمیکرون خبر داد و گفت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کروناست.

دکتر حسن ملکی زاده در نشست اضطراری ستاد مقابله باکرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: قرارگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌صورت ۲۴ ساعته فعال شده است و در روز‌های اخیر نشست‌ها و جلسات فشرده‌ای به‌منظور برنامه‌ریزی هر چه بیشتر برای مقابله احتمالی با اوج‌گیری کرونا در این دانشگاه در حال برگزاری است.

 

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور خدمات‌رسانی مناسب به بیماران و جلوگیری از ایجاد ازدحام در بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

 

رئیس ستاد مقابله کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تهیه سرم، دارو، دستکش و تجهیزات حفاظت فردی به‌اندازه کافی از جمله مصوبات نشست اضطراری ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

 

وی عنوان کرد: باید مصرف سرم و تجهیزات با استفاده از دستورالعمل‌های موجود جهت جلوگیری از مصرف غیرمنطقی سرم، دارو و تجهیزات در دستور کار مسئولین بیمارستان‌های استان بوشهر قرار گیرد.

 

دکتر ملکی‌زاده با بیان اینکه بر اساس مصوبه این ستاد برنامه‌ریزی لازم برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در صورت لزوم در دستور کار قرار گرفته است، افزود: همکاری بیمارستان‌های غیردانشگاهی برای پوشش بیماران کووید استان در کنار مراکز دانشگاهی در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی بر لزوم برگزاری جلسه با روسای بیمارستان‌های غیردانشگاهی و پوشش بیماران کووید ۱۹ و راه‌اندازی مجدد بخش‌های کووید بیمارستان‌های مربوط تاکید کرد و گفت: مسئولین حوزه سلامت برای ادغام بخش‌های بیمارستانی برای آزادسازی نیرو و بخش به‌منظور پوشش بیماران کووید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: چگونگی همکاری مراکز سرپایی از جمله کلینیک دانشگاه و سایر کلینیک‌های سرپایی در استان برای پوشش بیماران کووید از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است.

 

وی عنوان کرد: نحوه کمک رزیدنت‌های و دانشجویان پزشکی در پوشش شیفت‌های مورد نیاز پزشکان در بیمارستان‌های دانشگاهی برنامه‌ریزی شود.

 

دکتر ملکی‌زاده بوشهر بیان کرد: بحث سامانه طرح و جذب نیرو‌های طرحی و باز شدن مجدد سامانه جهت برطرف نمودن نیاز کارکنان مراکز، ارائه راهکار کنترل مصرف دارو تجهیزات بخصوص در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و شهید گنجی بر اساس بخشنامه و دستورالعمل دارو و تجهیزات اعلامی از سوی وزارت خانه و تعیین تکلیف بیمارستان‌های دانشگاهی جهت ارائه روش‌های کنترل و نظارت بر مصرف دارو‌ها از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است.

 

وی با تأکید بر لزوم همکاری نیرو‌های مسلح و بیمارستان‌های غیردانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رعایت تعرفه‌های دولتی در مراجعین به بیمارستان‌های غیردولتی و توجه جدی‌تر به بخش‌های اطفال با توجه به درگیری کودکان در موج ششم از دیگر مصوبات این نشست اضطراری است.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مسئولین بیمارستان‌های استان موظفند بحث دستگاه‌های اکسیژن ساز و نیاز به انجام تعمیرات فوری، معاینه و بازبینی نمودن دستگاه‌های همه مراکز را مدنظر قرار دهند.

 

وی گفت: بر اساس مصوبه نشست اضطراری این ستاد آزمایش‌های کرونا فقط برای بیماران بستری و کارکنان کادر درمانی انجام می‌شود و نیرو‌های غیر درمانی نیز به بخش‌های خصوصی جهت انجام آزمایش مراجعه کنند.

  • نویسنده : نرگس حیدری