نشست مشترک مدیران سازمان بازرسی کل کشور با مدیران بخش بهداشت و درمان برای مقابله موج هشتم کرونا برگزارشد .

به گزارش آماج خبر؛ به نقل ازخبرگزاری میزان ، در پی اخبار منتشره مبنی بر احتمال بروز موج هشتم کرونا در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور طی نشستی با معاون بهداشت و برخی مدیران وزارت بهداشت و همچنین معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی ،خواستار اعلام وضعیت بیماری و میزان آمادگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و وضعیت موجود را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

 

دکترمسعودی اصل بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تجربه موفق کشورمان در کنترل کرونا در موج‌های قبلی و انجام واکسیناسیون سراسری، بر نیازسنجی امکانات و تمهید راهکارهای پیشگیرانه به منظور مقابله با این ویروس در موج جدید تاکید کرد.

 

بازرس کل بهداشت و درمان سازمان بازرسی با خاطرنشان کردن تشدید مراقبت‌ها در مرزهای ورودی کشور، ضرورت ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی مناسب در حوزه تکمیل روند واکسیناسیون و التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد.

 

وی با اشاره به در حال تدوین بودن برنامه هفتم افزود: لازم است تا متولیان تدوین برنامه هفتم توسعه از این فرصت برای ارتقاء و تقویت حوزه بهداشت استفاده کنند.

 

بنابراین گزارش، معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این نشست با اعلام آمادگی نسبت به اجرای واکسیناسیون و رصد مرتب وضعیت پیشرفت کرونا در مناطق دنیا، به بیان مشکلات خود پرداختند که مقرر شد گزارش‌ مربوطه ظرف یک هفته به سازمان بازرسی کل کشور ارائه شود.

  • نویسنده : نرگس حیدری