نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور اربعین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت امن و باعزت زائران به کشور اندیشیده شده است، از آمادگی کامل نیرو‌های مسلح برای برقراری امنیت برای زائرین حسینی خبر داد.

به گزارش آماج خبر، سردار سرتیپ بهرام حسینی مطلق در بازدید از مرز و پایانه مسافری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، گفت: برای خدمت رسانی و تأمین امنیت زائران بخش‌های ارتش، فراجا، مرزبانی، سپاه و نیرو‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اقدامات خوب و درخور توجهی برای تردد روان زائران اربعین انجام داده اند.

وی گفت: با وجود اقدامات مؤثری که در ماه‌های اخیر برای آماده سازی زیرساخت‌های مرز‌ها انجام شده، ولی امکانات طرف عراقی متناسب با انبوه زائران کشورمان نیست و مشکلاتی ایجاد شده که هم اکنون در حال بهبود و افزایش امکانات فراسوی مرز‌ها هستیم.

جانشین عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه تردد زائران در مرز‌های شش گانه کشور را روان بیان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای بازگشت امن و باعزت زائران به کشور اندیشیده شده است.

گفتنی است، حسینی مطلق در بازدید از قرارگاه فرعی اربعین در پایانه چذابه و ارتباط مستقیم با قرارگاه‌های اربعین در مرز‌های خسروی و مهران، آخرین وضعیت تردد زائران اربعین را مورد بررسی قرار داد.

مرز‌های چذابه و شلمچه ۲ مرز رسمی وبین المللی برای تردد زائران اربعین حسینی هستند. پیش بینی شده از این ۲ مرز حدود ۲ میلیون زائر به کربلای معلا مشرف شوند.

تاکنون بیش از ۲۴۲هزار زائر اربعین از مرز چذابه راهی کربلا شدند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده