رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان ۴۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسداله جعفری در آیین تکریم و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به اقدام ویژه حضرت امام خمینی(ره) در راستای نظام‌سازی اظهار داشت: یکی از اقدامات ویژه حضرت امام خمینی(ره) در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، نظام‌سازی بود، بدین معنی که امام با طراحی نهادها، سازمان‌ها و کمیته‌ها و موسسات، به سامان‌دهی مسائل و امورات کشور مبادرت ورزیدند.

وی افزود: این نظام سازی تا سال‌ها بعد در تمامی سازمان‌ها و قوای سه گانه کشور ادامه پیدا کرد و یکی از مصداق‌های آن تاسیس شوراهای حل اختلاف در قوه قضائیه بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تشریح اهمیت جایگاه شوراهای حل اختلاف،‌تصریح کرد: هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه و در تمام سطوح در جهت برقراری صلح و سازش و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی بوده و این اصلی‌ترین هدف شوراهای حل اختلاف است.

جعفری آمار صلح و سازش در استان را ۴۲ درصد اعلام کرده و گفت: آمار صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان ۴۲ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است اما انتظار می‌رود با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و با توجه به فرهنگ مهرورزی و اخلاق‌مداری مردم اصفهان با تلاش بیشتر این آمار افزایش یابد.

وی وجود نیت خدایی در انجام امور را رمز موفقیت آن کار دانسته و خاطر نشان ساخت: اگر مسئولان شورا با نیت خدایی و نه با هدف افزایش آمار که در جهت رضای پروردگار فعالیت نمایند،اتفاقات بسیار بهتری در مجموعه شوراها به وقوع می‌پیوندد.

 

  • نویسنده : نگین کریمی