مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کار معلم انسان سازی است و اگر معلمان بخواهند در این کار موفق باشند باید بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش دهند.

به گزارش آماج خبر، علی موحدی در جشن دانش آموختگی ۶۲۵ دانشجو معلم با تبریک به آن‌ها گفت: تنها منطقی که باعث پدید آمدن دستگاه عظیم آموزش و پرورش شده، ساختن انسان و انسان سازی است.

وی ادامه داد: برای همین است که بزرگان گفته‌اند شغل معلمی، شغل انبیاست؛ زیرا انبیاء کارشان انسان سازی بوده و ما مفتخریم که در بین تمام اقشار تنها قشری که هماورد و رقیب ندارد ما معلمان هستیم که کار ما فقط انسان سازی است و ۱۲ سال از بهترین عمر فرزندان این مملکت برای انسان سازی در اختیار ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: معلمی می‌تواند در انسان سازی موثر باشد که بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مربی باشد؛ هر مدیر و معاونی باید مربی باشد و هر دبیری باید مربی باشد، به این معنا معلم پرورشی و دبیر ورزش، علوم، فیزیک و شیمی نیز باید مربی باشند.

موحدی عنوان کرد: با هیچ حقوق و پاداشی کار معلمان جبران نمی‌شود و ضرورت دارد که معلمان در تنگنای مشکلات هرگز از مسئولیت بزرگ خود در امر انسان سازی غافل نشوند.

وی گفت: برای اینکه معلم موفق و محبوب باشد نخست باید شان معلم حفظ شود و نخستین کسی که باید شان معلم را حفظ کند خود وی است و دوم باید آموزش و پرورش شان معلم خود را حفظ کرده و همه اسباب بزرگی و همه آنچه وی نیاز دارد را برای او فراهم کند و سوم دستگاه‌های فرهنگی ما نیز در حفظ شان و کرامت معلمان مهم هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی از علم و دانش برای یک معلم وجود ندارد، گفت: یک معلم همواره در حال آموختن و فراگیری دانش برای افزودن بر اندوخته‌های علمی خود است تا بتواند به بهترین شکل نقش مهم معلمی را که بر عهده دارد، در جامعه ایفا کند.

رضا درویشی خطاب به دانش آموختگان گفت: معلم باید به روز بوده و هم در حوزه دانش تخصصی و هم در کسب مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کند، تا اثربخشی و تاثیرگذاری و الگوپذیری دانش‌آموزان از او بیشتر باشد و کسب این مهارت‌ها برای یک معلم بسیار لازم است.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست