مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برگزاری آزمایشی دوره آموزشی کاشت و نگهداری گل و گیاه برای دانش‌آموزان مدارس منطقه هشت قم خبر داد.

 

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، پیام جوادیان با بیان اینکه واحد آموزش سازمان پارک‌ها طرح آموزشی را به‌صورت پایلوت در یکی از مدارس منطقه هشت شهر قم اجرایی کرده است اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر منازل در منطقه هشت آپارتمانی بوده و مردم آپارتمان‌نشین هستند؛ محور آموزش‌ها بحث گیاهان آپارتمانی، نگهداری از فضای سبز و افزایش دغدغه نسبت به فضای سبز بین دانش‌آموزان بوده است.

 

وی با تأکید بر حضور والدین خصوصاً مادران دانش‌آموزان در این دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: مادران با حضور در کنار دانش‌آموزان محتواهای لازم در خصوص نگهداری فضای سبز را دریافت می‌کنند.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه حضور مادران موجب ترغیب بیشتر دانش‌آموزان به حفظ فضای سبز می‌شود افزود: سعی شده سرفصل‌های آموزشی به‌گونه‌ای انتخاب شود که حداکثر جذابیت را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه کاشت سبزیجات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آموزش برای دانش‌آموزان بوده است اظهار کرد: همچنین به‌صورت عملی این آموزش‌ها ارائه شد و هر دانش‌آموز ضمن بازدید از مرکز تحقیقات سازمان کاشت سبزیجات را در منازل در سینی مخصوص کشت انجام دادند.

 

جوادیان اضافه کرد: امکاناتی هم برای مادران دانش‌آموزان فراهم‌شده تا در گروهی که تشکیل‌شده، مادران بتوانند مشارکت‌ها را به‌صورت مجازی انجام داده و اطلاعات و سؤالات خود را به اشتراک بگذارند.

 

وی با تأکید بر اینکه این دوره‌های آموزشی تا پایان سال تحصیلی مدارس ادامه خواهد یافت گفت: پس از اخذ بازخوردها در خصوص ادامه طرح در سایر مدارس نیز تصمیم‌گیری می‌شود، چراکه این دوره‌ها با حمایت و مشارکت بخش خصوصی انجام‌شده و امیدواریم بتوانیم با قدرت بیشتری این دوره‌ها را ادامه بدهیم.

  • نویسنده : سعادت کاظمی