وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه آموزش هنر با رویکرد عدالت فرهنگی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه در دوره جدید به شمار می‌رود، گفت: آموزش گام به گام هنر در مناطق محروم باید منجر به اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد فرهنگ شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه ای ضمن تقدیر از دو رتبه برتر کنکور هنر از هنرستان های هنرهای زیبا و یک هنرمند پیشکسوت، از پانزده عنوان کتاب درسی رشته‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر رونمایی کرد.

وی در این جلسه با بیان این که موضوع توسعه هنرستان های هنرهای زیبا در دستور کار وزارت فرهنگ در دوره جدید قرار دارد، گفت: معتقدیم در مراکز استان و شهرهای بزرگ باید حداقل یک هنرستان پسرانه و یک هنرستان دخترانه فعال باشد؛ بر این اساس از آغاز فعالیت دولت مردمی، ۹ هنرستان جدید افتتاح شده است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: توسعه آموزش هنر با رویکرد عدالت فرهنگی از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ به شمار می‌رود و بر همین اساس آموزش رایگان هنری ذیل فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار، انجام می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش گام به گام هنر در نقاط مختلف کشور باید به مرحله ای برسد که هنرآموزان با دریافت مجوز موسسات هنری، موجب تقویت اقتصاد هنر محل سکونت خود شوند و از سویی به اشتغال‌زایی کمک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به موضوع آموزش هنر در دبیرستان ها اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ از طرح توسعه هنر در دبیرستان ها با شعار «هر دانش آموز یک هنر» پشتیبانی می کند تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش، آموزش هنر در دبیرستان ها تقویت شود.

پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود سالاری معاون امور هنری ، کیاناز شاطریان و اردوان صفرپور دو رتبه برتر کنکور هنر را معرفی کرد که هر دو در هنرستان های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ تحصیل کرده اند. همچنین در حاشیه این جلسه، حسین نیک طلب، هنرمند پیشکسوت اثر تازه خود با موضوع «طراحی صلوات خاصه امام رضا(ع)» با عقیق و فیروزه را رونمایی کرد.

  • نویسنده : زهرا قلی‌پور