به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا همدان-ایرنا- معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: آیین های پرفیض و معنوی شب قدر (نوزدهم ماه مبارک رمضان) شامگاه یکشنبه با حضور پرشور مردم مومن در ۵۰ بقعه متبرکه شاخص و همچنین مساجد این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز مطابق سال های گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر،عزاداری و احیای شب های قدر با حضور سخنرانان، مداحان و دعاخوانان مطرح برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی اطعام و افطار ساده در ۱۸ بقعه متبرکه استان همدان تصریح کرد: سخنرانی، قرآن به سر گرفتن، قرائت دعای جوش کبیر، زیارت عاشورا، به جا آوردن سه شبانه روز نماز قضا در لیالی پرفیض قدر در بقاع شاخص استان همدان برگزار شده است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان با اشاره به حضور مدیرکل و معاونین ستادی این اداره در بقاع متبرکه گفت: عیادت از بیماران توسط همکاران ادارات اجرایی، اجرای نیت موقوفه سیف الدوله ملایر در راستای کمک هزینه درمانی به بیماران خاص و نیازمند و اطعام و روضه خوانی منطبق با نیت واقف در شهرستان ملایر و اسدآباد در دستور کار قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اطعام، افطار و مراسم ویژه در حسینیه سیدالشهداء علیه السلام واقع در باغ بهشت همدان، پرداخت کمک هزینه دارو و درمان به بیماران نیازمند در بقاع متبرکه همدان ناحیه یک و ۲، نهاوند، کبودرآهنگ، نهاوند، تویسرکان و رزن به صورت ویژه برنامه در شب‌های قدر برگزار می شود.

وی از فعالیت روحانیان و طلاب بومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه و مناطق محروم استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: اقامه نماز جماعت و سخنرانی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، خواندن دعاهای مناسبتی ماه مبارک رمضان توسط مداحان اهل بیت و جزء خوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در بقاع شاخص استان همدان در حال انجام است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان ضمن حضور در مرقد مطهر امام‌زاده عبدالله (ع) شهر همدان، در مراسم احیای اولین شب قدر، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ شرکت کرد.

معاون سیاسی و امنیتی، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل حراست و مدیرکل روابط‌عمومی استانداری نیز در این مراسم استاندار همدان را همراهی کردند.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : ایرنا