آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر به میزبانی دانشگاه اصفهان، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در جهت برگزاری این المپیاد اظهار داشت: در شعاری که برای این المپیاد انتخاب شده است، سه کلیدواژه ورزش، همدلی و ایثار اهمیت بیشتر و معنای عمیقی دارد.

وی افزود: در دوران کرونا سلامت جسم و روان جامعه و خصوصا جوانان تحت تاثیر قرار گرفته بود و طبیعتا باید برای این موضوع چاره‌جویی می‌شد و به همین دلیل المپیادهای متعددی را در سطح کشور برگزار کردیم.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: می‌خواستیم از طریق برگزاری این رویداد‌ها شرایط جدیدی را دانشگاه‌های کشور حاکم کنیم و بهترین شرایط برای بهبود سلامت جسم و روان، ورزش است.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان داشت: دومین مورد که برای ما اهمیت فراوانی داشت، فضای همدلی بود که صمیمیت از اولویت‌های شکل‌گیری چنین برنامه‌هایی است و هدف دیگر المیپاد دانشجویان پاسداشت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

سید‌رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم، اظهار داشت: امیدوارم این روزهایی که مهمان استان شهید‌پرور اصفهان هستید، روز های به یاد ماندنی را پشت سر بگذارید.

وی افزود: ورزش از راه‌های مختلفی می‌تواند در زندگی امروز جوانان نقش‌آفرینی کند چرا که زندگی در زمان حال تبدیل به یک زندگی ماشینی شده‌ و ما را به سمت بی‌تحرکی سوق داده است و ورزش می‌تواند در تقویت روح، جسم و سلامت ما عمل کند و یک ضرورت انکارناپذیر شناخته می‌شود.

مرتضوی افزود: ورزش در بخش بانوان اهمیت بیشتری نیز دارد، به این دلیل که سلامت بانوان، سلامت جامعه است و همچنین سلامت دختران به عنوان مادران آینده می‌تواند در گسترش میل به ورزش در نسل آینده تاثیرگذار باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از موفقیت‌هایی که در عرصه مبارزه با بیماری کرونا در کشور کسب شد، شرایطی مهیا شده است که ما بتوانیم چنین برنامه‌های جمعی را داشته باشیم تا بتوانیم فضای شور و نشاط اجتماعی را بیش از گذشته در بین جوانان تقویت کنیم.

وی در خصوص انتخاب اصفهان به عنوان میزبان این رقابت‌ها گفت: استان اصفهان به دلیل سابقه‌ای که در برگزاری چنین مراسم‌هایی دارد و توان مدیریتی و اجرایی که در بخش های مختلف حاکم است، همیشه گزینه مناسبی برای میزبانی است.

حسین هرسیج، ریئس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با خون شهدا به پیروزی رسید و تک تک نفراتی که در این جمع حضور دارند  امنیت خود را مدیون خون شهدا هستند.

وی افزود: مجموعه‌ای از ۳ عنصر دانش، ارزش و ورزش در این المپیاد نهفته است چرا که ورزش مقدمه دو عنصر دیگر است و بدون سلامتی نمی‌توان عالم بود و در جهت ارزش‌های نظام گام برداشت.

هرسیج با بیان این که شما دانشجویان به‌خودی خود به دنبال دانش هستید، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که در کنار دو عنصر اول، ارزش هم قرار بگیرد،که شما خانواده‌های شهدا و ایثارگران عنصر سوم را نیز به نحو شایسته در اختیار دارید.

رئیس دانشگاه اصفهان در پایان گفت: ملت‌هایی توانستند تغییر و تحولات اجتماعی و سیاسی را رقم بزنند که از خود‌گذشتگی داشتند و مفتخریم دانشگاه اصفهان که ۴۳۰ نفر شهید و ایثارگر را تحویل جامعه داده است،میزبان شما عزیزان است.

 

  • نویسنده : نگار کریمی