مراسم گرامیداشت هفته معلم همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جوار مزار این استاد بزرگوار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از روابط عمومی  آموزش و پرورش قم، مراسم گرامیداشت هفته معلم همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرهنگیان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم فوق، تکریم معلم را در واقع تکریم جامعه و ارزش های الهی و انسانی دانست و بر توجه بیش از پیش به مقام معلم در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه معلمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی قشری تاثیرگذار هستند، عنوان کرد: این افراد با معرفی الگو‌های برتر و تبیین سبک زندگی دینی برای دانش‌آموزان می‌توانند در موفقیت ایران اسلامی در آینده تاثیرگذار باشند.

وی تکریم معلمان را تکریم مقام علم و تربیت دانست و گفت: تلاش ما این است که قدردان تلاش‌های معلمان و جامعه فرهنگی استان قم باشیم.

همچنین حجت الاسلام حسین دشتی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ضمن تبریک آغار هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم، جهاد کبیر را سرلوحه امور و برنامه ها و کلاس های استاد شهید مطهری را خواند.

در این مراسم، گروه سرود اعضای سازمان دانش آموزی مدرسه امیرکبیر ناحیه یک آموزش و پرورش سرود «ای مجاهد شهید ای مطهر» را اجرا کردند؛ همچنین محمد مهدی ربانی نژاد دانش آموز این مدرسه دکلمه ای در وصف مقام معلم قرائت کرد؛ امید محمدی رئیس مجلس دانش آموزی پسران استان نیز با قرائت متنی، ارادت و احترام این مجلس به شان والای معلم را نشان داد.

شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت هفته معلم در ابتدای مراسم، پس از تجمع در محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در حالی که شاخه های گل به دست داشتند، بر سر مزار شهید مطهری در مسجد بالاسر حرم حاضر شدند و به مقام این شهید والامقام ادای احترام کردند.

در مراسم فوق، عباس ذاکریان فرماندار قم، حجت الاسلام ذاکری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، سید حسین حسینی معاون اجرایی سپاه استان قم، معلمان نمونه استان قم، مسئولان بخش های مختلف اداره کل آموزش و پرورش قم، مسئولان بسیج فرهنگیان، سازمان دانش آموزی و… حضور داشتند.

  • نویسنده : مبینا علی‌حیدری