بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی امسال دمای هوا در نیمه دوم شهریور در مهران حدود ۴۳ درجه می‌باشد که مسئله تامین آب برای زوار یکی از مهمترین نیاز‌های مرز مهران در ایام اربعین است.

به گزارش آماج خبر به نقل از صداوسیما مرکز ایلام، توجه به زیرساخت‌های مختلف در مرز مهران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در اربعین امسال مرز مهران پذیرای ۶۰ درصد زوار است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، امسال دمای هوا در نیمه دوم شهریور در مهران حدود ۴۳ درجه می‌باشد که تامین آب پایدار در آن ایام برای زائران ضرورت دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ۵ لیتر آب برای زوار به صورت روزانه برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

ناصری افزود: با احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی به همراه احداث حوضچه بتنی و نصب شیرآلات مورد نیاز، اجرای ۳ عدد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۸۵ لیتر بر ثانیه، مشکلی برای تامین آب ۳۰۰ هزار نفر در روز  وجود ندارد.

در همین حال پور احمد مدیر کل امور آب استان گفت: برای کوتاه مدت آب مورد نیاز پایانه مرزی مهران از طریق ۳ حلقه چاه که حفاری شده تامین می‌شود اما برای دراز مدت و با توجه به فصل گرما از محل آب انتقالی سامانه گرمسیری پیش بینی کردیم.

احسان زاده کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هم با توجه به بالا بودن دمای هوا در ایام اربعین در مرز مهران گفت: روزانه هر فرد ۳ لیتر آب مصرف می‌کند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی