مانور مشترک دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با عنوان اقتدار ۷ در مجتمع بندری امام خمینی اجرا شد.

به گزارش آماج خبر، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت‌: مانور اقتدار ۷ با مشارکت دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با هدف حفظ و ارتقاء امنیت آبراه استراتژیک خورموسی، سواحل و محدوده لنگرگاهی این مجتمع بندری و افزایش تعاملات و همکاری‌ها با دریابانی نیروی انتظامی اجرا شد.

بهروز آقایی افزود: در جریان این مانور مشترک علاوه بر یگان‌های دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی، گشت‌های دریایی یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی به همراه ناوگان دریایی این اداره کل مشارکت کرده و به ایفای نقش‌های پشتیبانی، آتش‌خواری و جستجو و نجات دریایی پرداختند.

وی ادامه داد: بر اساس سناریوی این مانور، به دنبال شناسایی چند نفر عامل خرابکاری در یک فروند شناور در محدوده اسکله‌های این مجتمع بندری، نیرو‌های واکنش سریع دریابانی وارد عمل شده و در صدد مقابله با این عوامل بر آمدند.

آقایی می‌گوید: نیرو‌های شرکت کننده در جریان مانور به پشتیبانی عملیات و کمک مصدومان حادثه و انتقال آنان به خشکی پرداختند.

به گفته این مقام مسئول؛ حفظ و ارتقاء امنیت دریایی مجتمع بندری امام خمینی به عنوان یکی از مبادی اصلی واردات و صادرات کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم با مشارکت دریابانی مرزبانی نیروی انتظامی و یگان حفاظت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و برگزاری مانور‌های ادواری مشابه در طول سال حاصل می‌شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده