رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: 32 زمین ورزشی روباز در 15 بوستان سطح شهر و بااعتباری بالغ‌بر 8 میلیارد تومان تا پایان سال احداث می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص افزایش سرانه ورزشی شهر را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای شهر افرایش سرانه ورزشی شهر و غنی شدن اوقات فراغت شهروندان است.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بودجه سال ۱۴۰۱ برای افزایش سرانه فضای ورزشی و تفریحی شهر اشاره کرد و افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ احداث ۳۲ زمین ورزشی روباز در سطح شهر و بااعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این ۳۲ زمین ورزشی روباز در ۱۵ بوستان سطح شهر و در رشته‌های متنوع طراحی‌شده است.

وی رشته‌های ورزشی طراحی‌شده در زمین‌های ورزشی روباز را نام برد و بیان کرد: این ۳۲ زمین ورزشی روباز برای ورزش‌هایی مانند والیبال، والیبال ساحلی، بدمینتون، بسکتبال، فوتبال ساحلی و ورزش پتانگ طراحی‌شده است.

دهناد از اتمام طراحی زمین‌های ورزشی روباز خبر داد و گفت: طراحی این ۲۳ زمین در معاونت فنی و عمرانی کامل شده و در مرحله انتخاب پیمانکار برای ساخت هستند و به‌زودی قرارداد بسته‌شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه کم بودن تحرک در نسل جوان را خطری برای سلامت جامعه عنوان کرد و یادآور شد: شهروندان از زمین‌های ورزشی بوستان‌ها استقبال خوبی داشته و این فضاهای ورزشی در افزایش شادی و نشاط شهروندان به‌خصوص جوانان و نوجوانان تأثیر بسیاری دارد.

  • نویسنده : محدثه بخشی