نخستین جشنواره طنز عدلیه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در یزد به کار خود پایان داد.

به گزارش  آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره طنز عدلیه گفت: از مجموع ۱۲۲ اثر ارسالی از ۲۰ استان به دبیر خانه جشنوراه ۷ اثر شایسته تقدیر انتخاب شده است.

حجت الاسلام پرنیان افزود: این رویداد ادبی در دو بخش جرائم و آسیب‌های اولویت دار و دستگاه قضایی برگزار شد و شاعران و طنزپردازان استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند.

وی کشف و شناسایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر طنز، تقویت ارتباط مردم با عدلیه، استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت دار به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از اهداف این جشنواره برشمرد.

نخستین جشنواره شعر طنز قوه قضائیه در استان یزد با عنوان (دادخند) به همت دادگستری کل استان یزد و حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این مراسم گفت: طنز برای ایجاد فضای انبساط خاطر و روحیه نشاط و سلامت جامعه بسیار موثر است و خیلی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با بهره‌گیری از زبان طنز، تقویت و گسترش داد.

  • نویسنده : فاطمه شایق