استاندار ایلام از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ،برای تکمیل تونل کبیر کوه آبدانان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از صداوسیما، حسن بهرام نیا در سفر به شهرستان آبدانان با اشاره به اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تونل کبیرکوه اظهار داشت: کار آبرسانی به ۱۲۸ روستای فاقد آب با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار هم در دست اقدام است که از این تعداد ۴۸ روستا در حوزه جغرافیایی جنوب استان قرار دارند و توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شهرستان آبدانان مزین به نام شهید هسته‌ای کشورمان داریوش رضایی نژاد و شهید علی جرایه است افزود:آبدانان مهد پرورش جوانان فرهیخته و علمی است و این چنین در سطح کشور از شهرستان آبدانان یاد می‌شود.

استاندار ایلام در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی این شهرستان افزود: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش کار ساخت ۳۷ زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست اقدام است که ۲ مورد آن در شهرستان آبدانان واقع شده است.

بهرام نیا همچنین در خصوص طرح مهضت ملی مسکن گفت:سهمیه شهرستان آبدانان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۴۳ واحد مسکونی است که تا کنون ۴۲۸ نفر برای این واحد‌ها ثبت نام نهایی انجام داده اند.

استاندار ایلام بزرگان و متنفذین در هر شهرستان، را یک قشر تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و افزود: از بزرگان و متنفذین بعنوان الگو جوانان امروز انتظار می‌رود همچون همیشه در صحنه‌ها نقش آفرینی کنند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : صدا و سیما