استاندار اصفهان گفت: باید روند ارائه خدمات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تسریع و پشتیبانی از حوزه های تولید و اقتصادی استان را تسهیل کنیم.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از ایرنا، سید رضا مرتضوی روز یکشنبه در دیدار مدیرعامل بانک صادرات ایران با وی، اظهار داشت: مدیریت استان به دنبال این است که روند پشتیبانی‌ها از حوزه‌های تولید و اقتصادی استان را تسهیل کند؛ باید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را که در حوزه کارگروه تسهیل و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان وجود دارد، رفع کنیم.

استاندار اصفهان افزود: بعضی مشکلات واحدهای تولیدی استان درزمینهٔ سرمایه ثابت است و تعدادی از آن‌ها هم از گذشته پیگیر دریافت خدمات و تسهیلات بودند که بتوانند واحدهای خود را توسعه دهند و گرفتاری‌هایی در این زمینه داشتند که این مسائل در جلسه امروز مطرح شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این دیدار گفت:استان اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های شاخص در حوزه صنعت است و باید مدیران ارشدی بانکی در استان‌ها حضور پیدا کنند و نشست‌هایی را با مسوولان استان‌ها برگزار کنند.

‌سید ضیا ایمانی افزود: مدیران ارشد بانکی باید با حضور در استان‌ها مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنند و شبکه بانکی هم به‌تناسب توان و با توجه به شرایط نقدینگی و اعتباری تا حد توان در حل معضلات واحدهای تولیدی و به‌ویژه واحدهای تولیدی که در شرایط سخت کرونا با مشکل مواجه شدند، پیشگام است.

وی ادامه داد: بانک‌ها به‌عنوان یکی از چرخه‌های اصلی در بخش تولید محسوب می‌شوند و این وظیفه را احساس می‌کنیم که تا حد امکان نسبت به حل مسائل و مشکلات و مسائل نقدینگی اقدام کنیم.

ایمانی با اشاره به اینکه بانک‌ها نقدینگی و سرمایه ثابت برای ایجاد واحدهای تولیدی را تأمین می‌کنند اظهار داشت: در نظر داریم که در راستای مانع زدایی از تولید، با پرداخت تسهیلات و روان‌تر کردن اعطای تسهیلات روند خدمات‌رسانی به واحدهای تولیدی را سرعت ببخشیم.

ایمانی افزود: بیشتر مشکلات در زمان حاضر نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که این مشکلات موردبررسی قرار گرفت و تصمیم بر این است که در کمترین زمان ممکن و دستکم در حوزه سرمایه در گردش بتوانیم این‌ها را تسریع کنیم تا واحدها بتوانند سروسامانی پیدا کنند.

  • نویسنده : سارا جباری