امام جمعه موقت اهواز: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اربعین زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش آماج خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حضرت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: زیارت اربعین از ویژگی‌های خاص حضرت سیدالشهدا (ع) و مراسم باشکوه اربعین استثنایی‌ترین اجتماع جهان است.

 

وی با اشاره به اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اربعین زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است، افزود: مهمترین شاخصه تمدن نوین اسلامی، شاخص اعتقادی و در رأس آن توحید می‌باشد و براساس آیات قرانی همه پیغمبران به مردم را به توحید، عبودیت الهی و دوری از طاغوت دعوت کرده‌اند و حضرت سیدالشهدا (ع) مظهر این عبودیت و دوری از طاغوت است.

 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی فناوری، سیاست خارجی، امنیتی، دفاعی، قضایی و حقوقی است که به سران سه قوه ابلاغ شده است.

 

وی با گرامی داشت فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس افزود: دوران دفاع مقدس، دوران طلایی تاریخ کشور ماست و در جنگ تحمیلی استکبار جهانی با تمام توان از صدام حمایت و در مقابل ملت ایران ایستاد، اما ملت ما با افتخار در دفاع مقدس به پیروزی رسید.

 

خطیب جمعه اهواز نیز با اشاره به سالروز درگذشت محمد حسین شهریار و گرامی داشت روز ادب و زبان فارسی گفت: نقش ادبیات، بسیار برجسته و مورد تاکید رهبر انقلاب است و ادبیات فارسی ما از اشعار شاعرانی بزرگی همچون شهریار، حافظ، مولانا فردوسی و سعدی موج می‌زند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده