دکتر علی عسگری مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دیدار حسن بهرام نیا استاندار ایلام و علی اکبر بسطامی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اولویت دولت سیزدهم بر توسعه صنایع پایین دستی و اهتمام و برنامه ریزی ویژه برای توسعه شرکت های دانش بنیان در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از توسعه این صنایع در استان پر ظرفیت ایلام حمایت میکنیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این دیدار دکتر بهرام نیا استاندار ایلام و دکتر بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی با تشریح وضعیت منابع و ظرفیت های خدادادی استان از جمله ذخایر عظیم نفت و گاز تاکید کردند: حل مشکلات مجتمع های زیر مجموعه گروه خلیج فارس در استان و توسعه صنایع پایین دستی از جمله پارک پروپیلن( پارک فناوری مبتنی بر اصول دانش بنیان) در رفع مشکل بیکاری و سایر آسیب های اجتماعی در این استان تاثیر ملموس و محسوس خواهد داشت.

دکتر عسگری گفت: برای حمایت از صنایع پایین دستی استان ایلام آماده ایم و مسئولان شرایط اولیه احداث پارک فناوری را فراهم کنند.

دکتر علی عسگری مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با اشاره به رشادت های مردم استان ایلام در برهه ها و شرایط مختلف از جمله دفاع مقدس از آشنایی کامل خود با ظرفیت بالقوه این استان و غرب کشور به واسطه بازدید در مسئولیت های مختلف سخن گفت و یادآورشد: ایلام ظرفیت های بالقوه در حوزه نفت و گاز دارد اما متاسفانه بالفعل نشده است.

وی افزود: به صورت جدی پیگیر حل مشکلات مجتمع های پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر و تعریف ماموریت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش در شرکت پترول هستیم.

دکتر عسگری تاکید کرد: ایجاد پارک فناوری مشروطه به تامین زمین و امکانات اولیه از سوی استانداری ایلام است و از پترول می خواهم مکان یابی این پروژه تاثیرگذار و راهبردی را آغاز کند.

وی از آغاز توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار از شهریور امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مشکل خوراک پتروشیمی مجتمع ایلام حل می شود.

مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین در خصوص ایفای نقش مسئولیت اجتماعی مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی مجتمع های گروه خلیج فارس در منطقه قول همکاری مساعد داد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی