مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: این استان بیشترین جذب نیرو غیرقانونی در شهرداری‌ها را دارد.

 

محمد حسین ستوده در همایش شهرداران ۴۰ گانه استان بوشهر اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که نقش مهمی را در عمران و آبادی شهرهای مختلف بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مسائل مالی شهرداری با مسائل مالی در ادارات دیگر متفاوت و شرح وظایف مغایر است، تصریح کرد: آیین نامه مالی-معاملاتی شهرداری به واسطه وسعت و اختیاراتی که دارد با دیگر آیین نامه‌ها متفاوت است لذا آشنایی و اشراف به این موضوعات می‌تواند به شهرداران کمک کنند.
مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر بیان کرد: در این استان منابع انسانی با توان مدیریت در سطوح عالی کمی وجود دارد و از بین این منابع نیروی عمرانی قوی نیز محدود است. از این رو چرا باید شهرداران را با هزاران سختی و استفاده از منابع بیت المال تربیت کنیم و آنها را به دلیل ناآشنایی در کار برای آینده بسوزانیم؟.
ستوده یادآور شد: ۲ بار نامه محرمانه به یکی از شهرداران استان بوشهر مبنی بر اینکه قانون اجازه جذب نیرو را به ما نمی‌دهد، زده‌ایم اما وی نسبت به این موضوع بی توجهی کرده است، اکنون به این شهردار اعلام می‌کنم اگر اصلاح نکند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مدیریت در همه جای دنیا در قالب چهار چوب مشخص است و همه باید در جهت آن حرکت کنند، اگر خارج از قوانین حرکت کنیم موجب تضعیف و حیف و میل بیت المال خواهیم شد.
مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با بیان اینکه به کارگیری جذب نیرو بدون اخذ مجوزهای قانونی مشکل بزرگی است که در شهرداری های استان بوشهر اتفاق افتاده است، گفت: دکتر طالبی، مدیر کل بازرسی و هماهنگی اموراستانهای وزیر کشور در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که استان بوشهر بیشترین جذب نیروی غیرقانونی در شهرداری‌های کشور را دارد.
ستوده با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌های استان بوشهر استفاده از نیروهای خارج از چارت سازمانی است، افزود: در یکی از شهرداری استان بوشهر آتش‌نشانی به دلیل داشتن یک نیرو و انتقال آن فرد به قسمت اداری تعطیل شده است، اکنون اگر یک بحران در این شرایط رخ دهد، شهردار چه پاسخی دارد؟.
وی سیستم بایگانی نامناسب، بیمه نبودن ساختمان و ماشین آلات شهرداری، نبود بیمه حوادث شهری، استفاده نکردن از سامانه ستاد و رعایت نکردنرابطه ۴۰ به ۶۰ در هزینه کردها را از دیگر مشکلات شهرداری‌های استان بوشهر اعلام کرد.

  • نویسنده : نویدرضا پارسایی
  • منبع خبر : آماج خبر