ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهرگفت: در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد ۲۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد.

به گزارش آماج خبر؛ علی سلیمانی تصریح کرد: صادرات کالا از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی گفت: محصولات پتروشیمی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ، سنگ گچ و تره بار عمده کالا‌های صادراتی بوده که مقصد هدف آن‌ها چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی و موزامبیک بوده است.

 

سلیمانی اضافه کرد:عملکرد خوب گمرکات در سال ۱۴۰۱ موجب شد تا گمرکات استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در صادرات، رتبه اول کشور را در بین گمرکات کسب کند.

 

وی در خصوص واردات کالا نیز گفت: در سال گذشته ۶۳۷ هزارتن کالا به ارزش افزون بر یک میلیارد ۹۹۰ میلیون دلار وارد گمرکات استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ درصد و و از نظر ارش ۳۴ رصد رشد داشته است.

 

سلیمانی بیان کرد: اجزاء و قطعات نیروگاهی، انواع پارچه، قطعات یدکی موتورسیکلت و خودرو، و انواع لاستیک از جمله کالا‌هایی وارداتی از کشور‌های چین، روسیه، هند، فیلیپین و امارات متحده عربی است.

  • نویسنده : نرگس حیدری