رئیس هیئت والیبال استان زنجان گفت: مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان کشور به میزبانی این استان طی ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، روح الله حسنی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان کشور به میزبانی این استان در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: مسابقات والیبال قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ از دهم مردادماه در چهار منطقه آغاز می شود که استان زنجان یکی از میزبانان این رقابت هاست.

وی با بیان اینکه ۳۲ تیم در قالب ۴ گروه در چهار منطقه با یکدیگر به رقابت میپردازند،تصریح کرد:سنندج،زنجان،شیراز و بجنورد به ترتیب مناطق یک تا چهار میزبان مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان پسر هستند.

رئیس هیئت والیبال استان زنجان با بیان اینکه این مسابقات ۱۰ لغایت ۱۳ مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، تصریح کرد:منطقه یک به میزبانی سنندج و با حضور تیم‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، گیلان، قزوین، کردستان و قم،منطقه دو به میزبانی زنجان و با حضور تیم‌های البرز، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، زنجان، کرمانشاه، تهران و مرکزی،منطقه سه به میزبانی شیراز و با حضور تیم‌های مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد و هرمزگان و منطقه چهاربه میزبانی بجنورد و با حضور تیم‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، توابع تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی می باشد.

حسنی با اشاره به اینکه مسابقات در سالن مادران و کودکان استان زنجان و با حضور تماشاگران برگزار می شود،خاطرنشان کرد:روزانه ۴ مسابقه در دو نوبت صبح وعصر و در روز پایانی این رقابت بصورت ضربدری برگزار و برندگان مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات ۲۰ الی ۲۵ مرداد ماه سال جاری در استان فارس برگزار می شود،گفت: منتخبین مسابقات مناطق چهارگانه در این استان به صورت دو گروه در قالب ۴ تیم رقابت می کنند.

رئیس هیئت والیبال استان زنجان تاکید کرد:در مرحله نهایی نیز تیم های اول ودوم منتخب مناطق یک و سه و مناطق دو و چهار رقابت خواهند نمود.

رئیس هیئت والیبال استان زنجان با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر سطح آمادگی و فعالیت ها تیم ها متفاوت شده ونیز به منظور تحلیل دقیق و جامع از سطح مسابقات،دسته بندی تیم ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد،ادامه داد: ۸ تیم برتر مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان پسر به عنوان تیم های دسته اول ،۸ تیم دوم به عنوان تیم های دسته دوم و تیم های باقیمانده به عنوان دسته سوم معرفی و در سال آینده فعالیت می کنند.

حسنی افزود: همچنین مسابقات قهرمانی والیبال جوانان پسر در مردادماه سال جاری در شهرکرد،نوجوانان دختر در شاهرود و جوانان دختر در قزوین برگزار خواهد شد.

 

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان