حمدالله اژدری عصر امروز اظهار داشت: نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی براساس مجوزی که سازمان امور استخدامی در سال ۱۴۰۰ صادر کرده بود با تاخیر در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد که نتایج اولیه این آزمون براساس چند برابر ظرفیت جمعه گذشته اعلام شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از بوشهر؛ مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد: ن این مصاحبه از امروز دوشنبه ۶ تیر شروع شده و تا ۲ هفته ادامه دارد که با احتساب یک روز برای جاماندگان در نهایت ۱۵ روزه مصاحبه به پایان می‌رسد.

اژدری تصریح کرد: بیشترین نیاز معلم در کل کشور در دوره ابتدایی است که به همین علت در آزمون اخیر نیز افزون بر ۲۱۰ نفر از سهمیه استخدامی استان بوشهر مربوط به آموزگاران این مقطع است و سهمیه استان در این آزمون استخدامی ۵۴۵ نفر است که در حال حاضر ۹۳۴ نفر برای مرحله مصاحبه تخصصی و گزینش حضور پیدا کرده‌اند.

اژدری اضافه کرد: ۴۰ درصد پذیرفته شدگان آقا و ۶۰ درصد خانم هستند، و پس از فرایند مصاحبه افراد برگزیده در یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و پس از آن از اول مهر به کار گرفته می‌شوند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: براساس قانون شهرستان‌های استان مشمول بومی گزینی شده و از امتیاز ویژه برخوردار می‌شوند، که نمره علمی این افراد با ضریب یک و چهار دهم محاسبه می‌شود.

اژدری خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۵ هزار و ۳۵۰ نفر در بخش‌های اداری و خدماتی این اداره کل مشغول به کار هستند.

همچنین مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: اکنون هزارو ۵۰۰ نفر کمبود نیرو داریم که با احتساب جذب جدید، هزار نفر کمبود نیرو خواهیم داشت.

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر