استخر شهید حسین دخانچی واقع در مجموعه ورزشی شهدای 15 خرداد جنب عوارضی اتوبان قم-کاشان بار دیگر پس از تجهیز مجدد با حضور مدیرکل ورزش و جوانان قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری خبرگزاری فارس قم، استخر شهید حسین دخانچی واقع در مجموعه ورزشی شهدای ۱۵ خرداد پس از حدود ۴ سال تعطیلی ظهر امروز با حضور ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، رؤسای جمعی از هیأت‌های ورزشی، خانواده شهید حسین دخانچی و جامعه ورزشی قم افتتاح شد.

 

استخر شهید دخانچی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار در قم به بهره‌برداری رسید و طبق مصوبه هیأت وزیران و کمسیون ماده ۱۳۸ قانون اساسی با تملک اداره‌کل ورزش و جوانان به مدت ۱۰ سال به فدارسیون ورزش جانبازان و معلولین واگذار شد و به صورت مشترک در اختیار ورزشکاران، جانبازان و معلولین قرار گرفت.

 

مجید ولی رئیس هیئت قایقرانی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس قم اظهار کرد: هیأت قایقرانی به دنبال این بود که مکان ثابتی برای تمرین تیم‌های خود داشته باشد که پس از پیگری‌های انجام شده با اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم و هیأت جانبازان و معلولین، استخر دخانچی در اختیار هیأت قایقرانی قرار داده شد تا تمرینات تیم‌ها در این استخر دنبال شود.

 

وی افزود: علاوه بر تمرینات تیم‌ها، کلاس‌های آموزشی قایقرانی نیز در همین استخر برگزار می‌شود و در این راستا همه تجهیزات مورد نیاز در دو رشته کایاک و کانوپولو در دو بخش آقایان و بانوان تهیه شده تا کلاس‌ها زیر نظر مربیان مجرب با تجهیزات لازم برگزار شود.

 

وی در پایان گفت: اسکان هیأت قایقرانی در این استخر موقت خواهد بود و بر اساس قولی که اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم به ما داده است، به زودی استخر شهدای هفت تیر به طور دائم در اختیار ما خواهد بود و این استخر تا چند وقت دیگر به طور اختصاصی پایگاه تمرینات و کلاس‌های قایقرانی انتخاب می‌شود

  • نویسنده : مهدی حاجیلو