رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز از استقبال زبان‌آموزان هندی از مدرسه زبان فارسی این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر داوود پورمظفری اظهار کرد:کار مدرسه زمستانه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی به صورت مجازی از هفته جاری آغاز شده است و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت. پس از آن نیز به صورت مستمر و از بهار ۱۴۰۱ در هر فصل از سال، مدارس زبان فارسی را برای زبان‌آموزان سراسر جهان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به ثبت نام حدود ۴۵ نفر در مدرسه زمستانه زبان فارسی و ایرانشناسی، ادامه داد:تفاوت این مدرسه مجازی با دو دوره قبل در این است که درسی با عنوان ایرانشناسی را خواهیم داشت. پیش از این صرف آموزش زبان را داشتیم اما از این به بعد قرار است درس مطالعات ایران را نیز ارائه دهیم. چند عنوان دیگر نیز از مدرسه بهاره ۱۴۰۱ با عنوان ادبیات و هنر ایران اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:در این دوره شهریه مختصر دانشجویی نیز دریافت می‌شود.

پورمظفری با بیان اینکه در این دوره حدود نیمی از ثبت‌نام کنندگان از کشور هند هستند، گفت:از سال گذشته با ماموریتی که وزارت علوم به دانشگاه شهید چمران اهواز محول کرد، قرار شد آموزش زبان فارسی را در دانشگاه‌های هند و با برقراری ارتباط با آن‌ها آغاز کنیم که منجر به امضای تفاهم‌نامه با برخی دانشگاه‌ها شد و با دیگر دانشگاه‌ها نیز در حال رایزنی هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد:خوشبختانه از زبان فارسی در کشور هند استقبال خوبی شد به این دلیل که فارسی رسما تبدیل به یکی از زبان‌های کلاسیک هندوستان شده است. بقیه زبان‌آموزان نیز عمدتا از آسیای میانه از جمله کشورهای ازبکستان و ارمنستان و چین هستند. از قاره‌های استرالیا و اروپا و آمریکا نیز زبان‌آموزانی داشتیم. همچنین از قاره آمریکا، زبان‌آموزان آمریکایی، برزیلی و مکزیکی ثبت نام کردند.

 

  • نویسنده : سونیا فتاحی
  • منبع خبر : ایسنا