مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور: واحد‌های سیار بهزیستی برای ارائه خدمات حمایتی و روانشناسی در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به ارائه فعالیت‌های تخصصی مانند مداخلات روانی اجتماعی، توانبخشی و توان‌پزشکی مددکاری می‌پردازند.

به گزارش آماج خبر ؛ مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به پیگیری‌های ریاست سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت مددجویان تحت پوشش منطقه زلزله‌زده خوی ، گفت: برای مراکز تحت نظارت بهزیستی مشکلی به وجود نیامده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور در پی زلزله ۵ و ۹ دهم ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شب گذشته (۸ بهمن‌ماه) به عمق ۷ کیلومتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی با اشاره به پیگیری‌های ریاست سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت مددجویان تحت پوشش، گفت: برای مراکز تحت نظارت بهزیستی مشکلی به وجود نیامده است.

آقای محمدرضا کاظم‌زاده با اشاره به تخریب منازل مسکونی مددجویان در این منطقه زلزله زده، افزود: پس از شناسایی مددجویان آسیب‌دیده، نسبت به ارائه خدمات تخصصی و حمایتی اقدام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر نسبت به اسکان و توزیع اقلام معیشتی اقدام شده است و واحد‌های سیار بهزیستی برای ارائه خدمات حمایتی و روانشناسی (گروه‌های محب) در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به ارائه فعالیت‌های تخصصی مانند مداخلات روانی اجتماعی، توانبخشی و توان‌پزشکی مددکاری می‌پردازند.

آقای کاظم‌زاده با بیان اینکه در این زلزله خسارات جانی در میان جامعه هدف نبود است، یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور نیز پس از احصای کامل مددجویان حادثه‌دیده اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

  • نویسنده : نرگس حیدری