کارشناس هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدید از امروز تا روز سه‌شنبه جاری با درجه شدت و ضعف روی جو این استان فعال است.

اکبری معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان ، اظهارکرد: بارش‌های پیشِ رو در ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه جاری در جنوب، جنوب شرق و مرکز این استان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه ابرناکی، کاهش دما، گاهی وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق از پیامدهای فعالیت سامانه بارشی جدید در لرستان است، افزود: شرایط بارشی متأثر از این سامانه در مناطق مستعد و گرمسیر به‌شکل رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌ شکل رگبار برف است.

اکبری تصریح‌ کرد: اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، خسارت به بخش کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، اختلال در سفرهای بین‌شهری- داخل‌شهری و اختلال در فعالیت‌های عمرانی از مخاطرات سامانه بارشی جدید است.

وی با اشاره به احتمال کولاک برف در محورهای مواصلاتی شرق و جنوب شرق لرستان ، یادآورشد : بارش‌های این استان در روز سه‌شنبه جاری به‌شکل پراکنده است و تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از احتمال بروز سیلاب خبر داد و گفت : احتمال بارندگی‌های تا بیش از ۳۰ میلی‌متر در غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرقی این استان وجود دارد.