مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۷۹ هزار و ۵۹۷ نفر از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون در مراکز اقامتی لرستان اسکان داشته‌اند.

به گزارش اماج خبر لرستان، به نقل از ایرنا، عطا حسن پور، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۱ هزار و ۵۴ نفر در هتل ها، ۱۳۹ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و یک هزار و ۱۵۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری اسکان یافتند.

وی ادامه داد: همچنین چهار هزارو ۹۲ نفر در مهمانپذیرها، ۲۳۸ نفر در هتل آپارتمان، سه هزار و ۱۹۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت داشتند.

حسن پور در خصوص اسکان موقت مسافران نوروزی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۸۱ نفر در خانه‌های مسافر و ۶ هزار و ۱۳۵ نفر در اقامتگاه‌های موقت، شامل کمپ کانکس و چادرهای مسافرتی اقامت داشته‌اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای نوروز تاکنون ۳۴۳ هزار و ۳۳۸ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان بازدید کردند.

علاوه بر مراکز اقامتی آموزش و پرورش لرستان ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت،خانه های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در لرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

  • منبع خبر : ایرنا