مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان آمادگی کامل خود را برای برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قبل از آغاز سال جاری اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری آماج خبر به نقل از فارس، سید علی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان پیرامون برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: شهرداری اصفهان آمادگی کامل خود را برای برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قبل از آغاز سال جاری اعلام کرده است.

وی با یادآوری اینکه طبق قراردادی که در گذشته بین شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد شده است، لازم بود پیشنهاداتی برای تفاهم نامه جدید از سوی شهرداری اصفهان به بنیاد فارابی ارسال شود، توضیح داد: این اقدام انجام شد و از سوی دیگر طی یک نامه، آمادگی کامل شهر و شهرداری اصفهان جهت برگزاری این رویداد توسط شهردار اصفهان اعلام شده است.

معرک‌نژاد با تاکید بر اینکه در نامه‌ای که از سوی شهرداری اصفهان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد آمادگی لازم برای برگزاری این رویداد فرهنگی در اصفهان را اعلام کردیم، گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد سینمایی فارابی این است که چرا سهم اصفهان در این جشنواره زیاد است و نیاز است اختیارات تهران بیش‌تر باشد و موضوع مهم‌تر اینکه می‌گویند تولید فیلمی در این چندسال اتفاق نیفتاده است، همچنین مدعی اند که اصفهان در چندسال گذشته به تعهدات خود عمل نکرده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای دفاع در برابر این ادعاها شواهدی را تهیه و برای بنیاد فارابی ارسال کرده و دفاعیات لازم را انجام داده است، تصریح کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان یک رویداد بین‌المللی با مشارکت شهرداری برگزار می‌شود و ممکن است یک سازمان یا نهادی به‌دنبال این باشد که از طریق آن اسپانسر جذب کند که این کار طبق توافقنامه به صورت مشارکتی بوده است.

وی اعلام کرد: شهرداری اصفهان سهم خود در این مشارکت را پرداخت کرده و گزارش تمامی این هزینه‌ها برای بنیاد فارابی ارسال شده است ولی آن‌ها انتظاراتی فراتر و نگاهی اسپانسری به فضای جشنواره دارند که این برای شهری مانند اصفهان به عنوان یک جهان‌شهر دور از واقعیت است و شأن جشنواره هم نیست که چنین نگاهی به آن بشود.

معرک‌نژاد یادآور شد: جابجایی مکان برگزاری جشنواره تجربه ناموفقی است که در دوره‌های قبل هم انجام و نتایج نامطلوب آن مشخص شده و از سوی دیگر اصفهان شهر متفاوتی است که این رویداد بین‌المللی با آن عجین شده است.

  • نویسنده : نگار اخلاقی