عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله اصفهان و زاینده‌رود را باید فراتر از یک مسئله قومی و استانی دید و باید تبدیل به مسئله‌ای کشوری شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه کلاهدوزان در نطق میان‌دستور چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به اصفهان گفت: امیدواریم مردم استان اصفهان از نتایج این سفر به خوبی بهره‌مند شوند. جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب به قول رئیس جمهور، خواسته بحق مردم اصفهان است که در این سفر به آن پرداخته شد.

 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب، یکی از مهمترین چالش‌های استان اصفهان است اما مهمترین خواسته مردم این خطه، جاری شدن زاینده‌رود است که به تبع آن مسئله آب نیز حل می‌شود. نگاه به مسئله آب، بدون درنظر گرفتن زاینده‌رود، به مثابه مداوای تب یک بیمار بدون پرداختن به عامل ایجاد تب است.

 

او می گوید: همصدایی همه مسئولان و نمایندگان در شورای اداری استان نکته دیگر در این خصوص است. این همصدایی مطمئنا نیازمند پیگیری‌های بعدی نیز هست. مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند، زیرا سال‌هاست جاری شدن زاینده رود مسئله اصلی این خطه بوده به گونه‌ای که به صورت یک آرزو درآمده است و دوستان و مسئولان در کشور نسبت به این آرزو ادای احترام می‌کنند.

 

به گفته او، به نظر می‌رسد مسئله زاینده رود باید به گونه‌ای دیگر پیگیری شود. لازم است اثرات خشکی زاینده‌رود برای کل کشور تبیین شود. از همه هم‌میهمانان درخواست دارم که ایران را بدون اصفهان تصور کنند، زیرا شاهرگ حیاتی اصفهان زاینده‌رود بوده و هست و طی این سال‌ها نفسش به شماره افتاده است.

 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله اصفهان و زاینده‌رود را باید فراتر از یک مسئله قومی و استانی دید و باید تبدیل به مسئله‌ای کشوری شود.

  • نویسنده : ستایش بهمنیان