معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده‌رود در پنجمین روز از بهار خبر داد و گفت: این بازگشایی به دنبال پی‌آب کشت پاییزه دوم کشاورزان استان است و طبق جدول آب رودخانه به مدت ۱۰ روز جریان دارد.

به گزارش بورس خبر به نقل از تسنیم، مهران زینلیان با اشاره به زمان بازگشایی رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز اظهار داشت: از روز پنجم لغایت پانزدهم فروردین‌ماه آب در بستر رودخانه زاینده‌رود برای کشاورزان شرق استان بازگشایی می‌شود.

 

وی افزود: تامین آب شرب خط قرمز ماست و مراقب هستیم که هیچ مشکلی برای آب شرب مردم پیش نیاید و اکنون طبق تابلو مصوب وزارت نیرو تخصیص آب استان‌ها رودخانه زاینده‌رود جاری خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه این بازگشایی به دنبال پی‌آب کشت پاییزه دوم کشاورزان استان اصفهان انجام می‌شود، گفت: طبق جدول آب رودخانه به مدت ۱۰ روز جریان خواهد داشت.

 

زینلیان ادامه داد: ذخیره سد زاینده‌رود تا روز گذشته ۲۵۷ میلیون متر مکعب آب داشته که وضعیت بسیار خوبی نیست ولی خوشبختانه بارندگی‌های خوب ماه‌های گذشته مطابق نرمال بود.

 

وی تصریح کرد: در صدد رهاسازی آب بیشتری در فضای رودخانه بودیم به طوری که از نخستین روز بهار رودخانه جاری شود ولی بر اساس درخواست کشاورزان و مباحث زیست محیطی مقرر شد ۱۰ روز رودخانه جریان داشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن رودخانه‌های فصلی در برخی از شهرستان‌های استان در نتیجه بارندگی‌های خوب اخیر، اظهار داشت: بازگشایی زاینده‌رود در فروردین‌ماه بر همین اساس است و امیدواریم بارش‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند و و وضعیت بسیار بهتر شود.

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی