یک‌هزار اسیر فلسطینی در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آنها در زندان و نادیده گرفته شدن حقوق خود دست به اعتصاب غذا می زنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته عالی امور اسرای فلسطینی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که اداره زندان های رژیم صهیونیستی از بدرفتاری سازمان یافته علیه اسیران فلسطینی دست برندارد و این شیوه را تغییر ندهد، هزار اسیر فلسطینی از روز پنجشنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنند.

این کمیته که از نمایندگان همه گروه های مقاومت فلسطین تشکیل شده است افزود: در نخستین مرحله، هزار اسیر فلسطینی از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اعتصاب غذا را آغاز می کنند و در مراحل بعد، شمار دیگری از اسرای فلسطینی به آن می پیوندند.

بر اساس این بیانیه، اعتصاب غذا تا زمان پذیرش همه خواسته های اسیران توسط رژیم صهیونیستی ادامه می یابد.

کمیته عالی فوق العاده که رسیدگی به امور زندانیان فلسطینی را برعهده دارد از ملت فلسطین خواست، در حمایت از اسیران در مقابل دفتر نهادهای بین المللی و مرزهای سرزمین های اشغالی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز کنند.

بندهای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته در واکنش به بدرفتاری و اقدام های خصمانه اداره زندان ها، شاهد تنش بوده است.

اداره زندان های رژیم صهیونیستی با نقض توافقات قبلی اقدام به خارج کردن دستگاه های برقی و الکترونیکی زندانیان و افزایش محدودیت ها کرده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان اسیران فلسطین، هم اکنون حدود چهار هزار و ۵۵۰ اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

  • نویسنده : زینب سعادتمند