مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به یک هزار و ۴۳۴ نفر در استان ایلام خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، نورالدین الیاسی با اعلام اینکه اظهار کرد: مشاغل خانگی مزایای بسیاری به ویژه برای بانوان دارند که باعث شده خیلی از افراد به سمت این نوع کسب و کارها بروند که مهمترین ویژگی آن کسب درآمد و توسعه معیشت خانوار در کنار دیگر اعضای خانواده است که ممکن است در ابتدا درآمد کمی داشته باشند یا درآمد با مخارج مساوی باشد، اما با حمایت و فرهنگ سازی درست می‌تواند در آینده به سود زیادی داشته باشند.

وی گفت: فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود هم در روند دریافت مجوز و هم دریافت تسهیلات حمایت می‌شوند، چرا که این نوع از مشاغل امروزه بدلیل دربرگیری فراوان و هزینه پایین‌تر نسبت به دیگر شغل‌ها، برای متقاضیان بویژه بانوان و خانواده‌ها با اهمیت است.

الیاسی تصریح کرد: در دولت سیزدهم به منظور تسهیل شرایط کسب و کار و حذف امضاهای طلایی، دستگاه‌ها و نهادها خدمات خود را بصورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند که از جمله این خدمات، صدور مجوز مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع گرایشی که آموزش دیده‌اند و قصد فعالیت دارند، به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: با اعطای این تسهیلات، بستر اشتغال ۱۶۶۵ نفر فراهم خواهد شد و از سویی کسب کارهای و خانگی که عمدتاً در حوزه مسایل فرهنگی فعالیت می‌کنند، نیز با این تسهیلات سطح تولیدات خود را افزایش و حتی صادر می‌کنند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : مهر