معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال منابع برای اعطای تسهیلات به شرکت­های دانش بنیان صنعت برق خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر روح‌الله ذوالفقاری گفت: در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در سال ۱۴۰۱، برنامه ویژه‌ای با حمایت وزارت نیرو و شرکت توانیر برای کمک به تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌ بنیان شرکت‌های صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف تدارک دیده شده است.

وی افزود: بر این اساس، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال منابع توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌ بنیان صنعت برق در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است و این صندوق برنامه‌های حمایتی را در پنج سرفصل «تکمیل و ارتقاء محصولات دانش بنیان»، «توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات دانش بنیان»، «تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید محصولات دانش بنیان»، «تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات» و «توسعه فعالیت‌های شتابدهی و مراکز نوآوری» در نظر گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان، زمینه ورود فناوری‌های نوین به صنعت برق کشور تسهیل خواهد شد، گفت: می‌توان انتظار داشت علاوه بر برآورده شدن نیازهای عملیاتی این صنعت با محصولات دانش‌بنیان داخلی و پیشگیری از خروج ارز، در صادرات محصولات دانش‌بنیان مرتبط با این حوزه نیز شاهد توسعه چشمگیری باشیم.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف صنعت برق، اعم از بخش تولید، شبکه توزیع، سیستم‌های نظارتی، هوشمندسازی و… می‌تواند موجب ارتقاء راندمان و بهره‌وری شده و مشکلات این صنعت را به حداقل برساند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های مشابهی را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور طراحی و اجرا کرده و موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان را تسهیل کنند.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان