معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بخش عمده‌ای از دانش‌آموزانی که احتمال مسمومیت داشتند مرخص شده‌اند و باقی نفراتی که بستری هستند حال عمومی خوبی دارند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین گزارشی که امشب از دانش‌آموزان مسموم داشتم و سرکشی که بنده در ۲ بیمارستان شهید بهشتی و فرقانی داشتم و از نزدیک جویای وضعیت آن‌ها شدم، حال دانش‌آموزانی که دیروز احتمال مسمومیت داشتند، خوب است.

 

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این دانش‌آموزان مرخص شده‌اند و باقی نفراتی که بستری هستند حال عمومی خوبی دارند.

 

محبی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که به لطف خدا هیچ مورد فوتی، کما و یا خون‌ریزی گوارشی بین این دانش‌آموزان نداشته‌ایم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همه امکاناتی که مورد نیاز درمان این عزیزان است در استان وجود دارد و کادر درمان در کنار آن‌ها هستند.

 

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر تلاش افراد داخل استان، تیم‌هایی جهت بررسی ابعاد این حوادث از مرکز به قم اعزام شده‌اند و همگی در کنار هم در تلاشیم تا منشا این اتفاق را کشف کنیم که تا امروز عاملی به دست نیامده است.

 

همچنین عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما تا به امروز موردی از گاز مسموم کننده در مدارس کشف نکرده‌ایم؛ با رصد‌ها و بررسی‌هایی که صورت گرفته وجود گاز آمونیاک در مدارس را رد می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بر اساس آخرین جلسه مدیریت بحران قرار شد سازمان آتش نشانی مدارس را بررسی کند؛ تا به امروز ۱۱۵ مدرسه از لحاظ ایمنی مورد رصد قرار گرفته است.

 

مدیدعامل سازمان آنش‌نشانی قم در پایان عنوان کرد: موتورخانه‌ها، راهروها و کلاس‌ها مورد بررسی قرارگرفته‌اند؛ از مدارس خواستیم موتورخانه‌ها را برای چندین ساعت روشن بگذارند تا بررسی‌های ما در این زمینه نیز صورت بگیرد اما هنوز به موردی نرسیده‌ایم.

  • نویسنده : نرگس فارسی
  • منبع خبر : فارس