عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: نتایج آزمون وکالت براساس نمره تراز محاسبه و طی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

به گزارش آماج خبر، جعفر قادری با اشاره به جلسه کمیسیون درباره آزمون فوق‌العاده وکالت گفت: استنباط کارشناسان قوه قضاییه این بود، چون در قانون اشاره نشده است، نتایج بر اساس نمره تراز محاسبه نشود که این استنباط غلط است و نتایج ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

جعفر قادری ادامه داد: جلسه‌ای در کمیسیون با حضور رئیس سازمان سنجش، کارشناسان سازمان‌ها مثل مرکز وکلای قوه قضاییه، کارشناسان قوه قضاییه، نماینده مرکز پژوهش ها، وزارت اقتصاد و برگزار شدکه در این جلسه استدلال کارشناسان قوه قضاییه این بود که در قانون نمره تراز تصریح نشده است.

در صورتی که در این جلسه توضیح داده شد که در زمان رسیدگی به قانون هم رئیس مجلس، هم نمایندگان، رئیس و سخنگوی کمیسیون، نماینده دولت به نوعی به نمره تراز اشاره داشتند و آنجا هم اشاره شده است که نحوه گزینش افراد شبیه کنکور سراسری است و از نمره تراز استفاده می‌شود.

وی افزود: از آنجا که مشروح مذاکرات وجود دارد و قبل از آن نیز در کمیسیون و دولت از سازمان سنجش استعلام شده و قانون کاملاً روشن است؛ استنباط مرکز وکلای قوه قضاییه غلط است.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با تأکید بر اینکه تکلیف کاملاً روشن است، ادامه داد: در نهایت از جمع بندی این شد که رییس سازمان سنجش اعلام کردند که کتباً موضوع را از کمیسیون استعلام می‌کنند و اگر کمیسیون جواب دهد به استناد جواب کمیسیون به این موضوع ورود می‌کنند و نتایج را که در عهده سازمان سنجش گذاشته است براساس نوع تراز اعلام می‌شود.

قادری تصریح کرد: استعلام ظرف چند روز گذشته توسط رئیس سازمان سنجش از کمیسیون انجام شد کمیسیون هم پاسخ داد و امیدواریم که سازمان سنجش و قوه قضاییه هر چه زودتر نتیجه را اعلام کنند.

وی با اشاره به دیدگاه قوه قضاییه در مورد محاسبه نتایج بر اساس تراز یا درصد، گفت: استنباط و استدلال کارشناسان قوه قضاییه این بود، چون در قانون اشاره نشده است، نتایج بر اساس نمره تراز محاسبه نشود که در جلسه تصریح شد که این استنباط غلط است، چون در قانون اشاره شده است.

وی ادامه داد: آن‌ها باید به نوعی از مجلس استعلام می‌کردند که مشروح گزارش مذاکرات به آن‌ها برسد، چون مطلب روشن است پس ابهامی وجود ندارد ظرف چند روز آینده نتایج اعلام خواهد شد.

  • نویسنده : سپیده حیاتی