معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان در امر نظارت و پیگیری حقوق عامه اعلام کرد: اعمال مبالغ اضافی خارج از مصرف، در قبوض آب باید مبنای قانونی داشته باشد.

سیدهادی مصطفوی در توضیح این مطلب، بیان کرد: با توجه به تنش آبی و قطع یا کاهش فشار آب شرب در سطح شهر همدان در ماه‌های گذشته ، پس‌از وصل آب در شبکه توزیع ، بدواً فشار هوای داخل لوله‌های انتقال آب بر کنتورهای منصوبه در منازل مشترکان و کارگاه‌های تولیدی تأثیر گذاشته و این مساله موجب محاسبه آب مصرفی بر کنترل‌ها شده که در نهایت منجر به لحاظ مبالغ اضافی در آب بهای پرداختی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: مدیران شرکت آب و فاضلاب استان ملزم هستندتا از طریق کارشناسان مربوطه موضوع را دقیقاً بررسی و «حداقل_حداکثر» میزان تأثیر فشار هوا بر شمارش کنتورهای آب را استخراج و سپس نسبت‌ به اعمال مراتب هزینه‌ نهایی آب شرب(مصرف واقعی) در قبوض مشترکان اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم‌ دادگستری کل استان همدان، مصطفوی تأکید کرد: ارتقاء شاخصه‌های زندگی و صیانت از حقوق شهروندان یکی از ضروریاتی است که همه شرکت‌های خدمات‌رسان باید به آن توجه کرده و اعمال تکالیف و وظایف ذاتی، نباید موجب تحمیل هزینه اضافی بر شهروندان شود.

  • نویسنده : محمدجواد فرمانپور
  • منبع خبر : ایسنا