به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار همدان گفت: در دهه مبارک فجر امسال، ۹۵۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و تعداد ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر در نظر داریم هرروز به یکی از شهرستان‌های استان سفر کنیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر، دشمنان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار یأس و ناامیدی خواهند شد، به سفر ریاست جمهوری به استان همدان اشاره و افزود: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، دریافت شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ره آورد‌های سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور برای استان، ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است؛ به حوزه کشاورزی استان پرداخت و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، پردیس فناوری و نوآوری کشور به عنوان اولین پردیس غرب کشور در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه همدان، نخستین استانی بود که از الگوی کشت، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد؛ تصریح کرد: نخستین استان در اجرای الگوی کشاورزی در سطح کشور هستیم. میزان اراضی گلخانه‌ای استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۲۰۰ هکتار بود که امسال تاکنون، ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری و از این میزان ۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای انجام شده است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: برنامه مجموعه مسئولان استان، رساندن کشت‌گلخانه‌ای تا پایان دولت سیزدهم به ۹۷۰ هکتار است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال پیش‌بینی شده برای استان همدان، ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر بوده که ۹ ماهه امسال، ۲۰ هزار و ۸۳۰ فرصت شغلی معادل ۸۸ درصد از سهمیه محقق شده، افزود: ر راستای سرمایه گذاری‌داخلی و در صدور مجوز سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۸۲ مجوز با هدف ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی تاکنون صادر شده که ۲ هزار و ۱۷۷ مجوز که پیش‌بینی شده برای هشت هزار و ۸۱۴ فرصت شغلی محقق شود.

وی در ادامه افزود: سه فقره سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ ماهه دوم سال گذشته، این سرمایه گذاری‌ها در چهار پروژه شهرستان‌های رزن و تویسرکان صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: طی سال جاری، بالغ بر ۷ فقره سرمایه گذاری خارجی در سطح استان انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به یونسکو یکی از اقدامات شاخص در سطح ملی و استانی است که به طور جدی پیگیری می‌شود؛ عنوان کرد: امیدواریم ثبت جهانی این پرونده با مشارکت همه مسؤولان محلی، شهروندان و ساکنان شهر تاریخی همدان در آینده نزدیک محقق شود.

وی گفت: هر سال هر کشور یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد، که سهمیه ایران برای سال آینده پرونده «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» خواهد بود و امیدواریم و بر اساس پیش‌بینی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف تابستان ۱۴۰۲ این یادمان ارزشمند تاریخی ثبت جهانی شود.

این مقام مسئول در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری استان همدان طی ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: در مجموع، یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و اعتبار پروژه‌های عمرانی مربوطه بالغ بر ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان است.

وی تشریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال، ۹۵۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و تعداد ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار همدان با تصریح بر اینکه در مجموع یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: بالغ بر ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی برای دهه فجر در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : حسنا شیراوند
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان