مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، از افزایش دو برابری تسهیلات مشاغل خانگی استان خبر داد.  

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما یزد، فلاحتی گفت: ۸۵۴ میلیارد ریال اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری که با افزایش ۲ برابری سهمیه نسبت به سال گذشته است ابلاغ شد.

 

وی افزود: شاهد آن هستیم که منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان یزد نسبت به سال قبل ۱۹۶ درصد (نزدیک به دو برابر) افزایش یافته و این اعتبارات با اولویت متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی توزیع می‌شود.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های پرظرفیت برای فعالیت‌های تولیدی بانوان، حوزه مشاغل خانگی است تاکید کرد: در مبحث تولید و اشتغال، یکی از محور‌های اساسی، کار متناسب با بانوان است که توسعه مشاغل خانگی می‌تواند به توسعه اقتصادی منجر شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در سال قبل و امسال، توسعه مشاغل خانگی است، نظام صدور مجوز‌ها به شدت تسهیل شده است،در گذشته اخذ این مجوز‌ها مدت‌ها طول می‌کشید اما اکنون ۴۸۶ شغل، تبدیل به مشاغل اعلان محور شده و نیاز به مجوز زمان بر ندارند و بلافاصله پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز متقاضی صادر می‌شود.

 

فلاحتی در خاتمه کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کار‌ها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کار‌ها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

 

 

  • نویسنده : مائده ایمانی