قیمت گذاری املاک و اجاره منازل در بنگاه های معاملاتی باعث ناراضیتی مردم شده است

نصیر جدگال فعال اجتماعی شهرستان چابهار در گفت و گو با آماج خبر گفت:شهرستان چابهار با سیاست های یک بام و دو هوا مدیریت می‌شود و اکنون با مشکلات عدیده ای همچون عدم کنترل قیمت و افزایش بی رویه قیمت در بازار مواجه است.

جدگال افزود: اکنون اگر یک بررسی اجمالی بر املاک و اجاره منازل داشته باشیم، شرکت های پر زرق و برق در حال اجاره منازل مردم چابهار با قیمت های بالای ۷ میلیون الی ۱۰ میلیون می‌باشند که بدین خاطر عامه مردم و به خصوص قشر ضعیف و یا کارمند جامعه توانایی پرداخت چنین اجاره هایی ندارند.

این فعال اجتماعی گفت: شهر چابهار با وجود سازمان منطقه آزاد که مردم عادی از این سازمان چیزی جز افزایش فاصله طبقاتی و افزایش قیمت ندیده اند و اکنون نیز اکثر منازل این شهر به ابر شرکت های حوزه منطقه آزاد با قیمت بسیار بالا داده شده است.

نصیر جدگال با اشاره به قیمت اجاره خانه در چابهار گفت: قیمت اجاره خانه از۲ میلیون تا ۴ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰، مرز ۷ میلیون را رد کرده است و این قیمت اجاره خانه ها در بنگاههای معاملاتی املاک از هیچ قانونی پیروی نمیکنند و این افزایش قیمت ها نشان از عدم نظارت بر بنگاههای معاملاتی و کنترل بازار است.

وی ادامه داد: مدیریت بازار و نظارت بر اصناف یکی از مهم ترین مولفه های کنترل قیمت و تثبیت جو روانی بازار می‌باشد، زیرا ما معتقدیم باید روند تولید، توزیع و عرضه کالاها بویژه کالاهای اساسی مردم با جدیت بیش از پیش نظارت شود و همچنین افزایش قیمت های بی دلیل و مناسبتی و احتکار کالاهای ضروری مردم نشان از عدم نظارت در بازار است.

این فعال اجتماعی در پایان گفت:دستگاههای متولی به دلیل نشان دادن عملکرد خود روزانه و بصورت مستمر گزارش اقدامات خود را در خصوص نظارت بر بازار ارائه می کنند اما سوت زنی و برخورد جدی با متخلفان بازار صورت نمیگیرد و در نهایت نتیجه اقدامات در کنترل بازار برای مردم ملموس نیست.

  • نویسنده : محمدسعید جدگال